خانواده‌هایی که در بهشت گردهم می‌آیند / آیات خانوادگی قرآن را بشناسیم + فیلم
کد خبر: 3965385
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
حیات اجتماعی در سایه قرآن / 4

خانواده‌هایی که در بهشت گردهم می‌آیند / آیات خانوادگی قرآن را بشناسیم + فیلم

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 23 و 24 سوره مبارکه رعد، از دور هم جمع شدن خانواده‌ها در بهشت سخن گفت و اظهار کرد: آیات خانوادگی بهشت را برای کودکان بیان کنید تا آنها نیز متوجه شوند که خداوند تا چه اندازه نسبت به آنها مهربان است.

دوشنبه/ اتصال خانواده‌ها به هم در بهشت/ آیات خانوادگی قرآن را برای بچه‌ها تعریف کنید

به گزارش ایکنا، سبک زندگی از موضوعات حیاتی و مهم اجتماعات بشری است و ابعاد مختلف زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قرآن کریم به عنوان والاترین و تأثیرگذارترین وسیله تربیتی می‌تواند چراغ راهی برای یافتن صحیح‌ترین مسیر به سوی مقصد حیات طیبه باشد. بدین جهت خبرگزاری ایکنا بنابر رسالت آموزشی خود اقدام به تهیه مجموعه کلیپ‌های «حیات اجتماعی در سایه قرآن» با حضور طاهره همیز، استاد حوزه و دانشگاه کرده است و در ماه مبارک رمضان به بیان نکات اخلاقی و آموزشی برای خانواده‌ها می‌پردازد.

در چهارمین بخش این مجموعه همیز با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن خانواده‌های صالح در کنار هم در بهشت جمع می‌شوند، گفت:

بسیار سفارش شده که خواب روزه‌دار عبادت است. یکی از عزیزان به من می‌گفت ماه رمضان سال قبل، خیلی عبادت کردم. گفتم چه خوب به خودت نمره خوبی می‌دهی؟ گفت: بله، چون خیلی خوابیدم.

این روش جالبی است، اشکال ندارد و اگر موقعیتی داشته باشید که موجب آزار دیگران نباشد و نخواهید دیگران خادم شما باشند(کارهای شما را انجام دهند) جالب است. خداوند می‌فرماید: نفس‌های شما ثواب تسبیح گفتن خدا را دارد.

ماه رمضان ماهی است که ما می‌توانیم خانواده را به بهشت متصل کنیم. به خصوص امسال ایام بهار با رمضان که بهار قرآن است متصل شده‌ و باید به قرآن بیشتر توجه کنیم. در سوره رعد خداوند خانواده را در بهشت جمع می‌کند و می‌فرماید: «جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ وَالْمَلَائِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِمْ مِنْ كُلِّ بَابٍ؛ [همان] بهشت‌هاى عدن كه آنان با پدرانشان و همسرانشان و فرزندانشان كه درست‌كارند در آن داخل مى‌شوند و فرشتگان از هر درى بر آنان درمى‌‏آيند» (آیه 23 سوره رعد)

خداوند در بهشت پدرها و مادرهایتان که صالح باشند را کنار شما می‌آورد. می‌فرماید ما پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، همسرها و بچه‌ها و نوه‌هایتان و تمام نسل بعدی شما را با ملائکه در بهشت کنارتان می‌آوریم.

اما چرا می‌گوید با ملائکه؟ چون راه‌بندان‌هایی که برای اهل تقوا در دنیا ایجاد می‌شود را ملائکه برای آنها باز می‌کنند و ملائکه با آنها تا قیامت هستند و خداوند می‌فرماید ملائکه از درهای متفاوت بهشت وارد می‌شوند و می‌گویند: «سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ؛ [و به آنان مى‌گويند] درود بر شما به [پاداش] آنچه صبر كرديد راستى چه نيكوست فرجام آن سراى»(آیه 24 سوره رعد) سلام بر شما که عاقبت به خیر شده‌اید.

این موارد را در خانه بیان کنید. وقتی در خانواده به این نکات قرآنی اشاره کنید، بچه‌ها لذت می‌برند که بعدها در بهشت هم می‌توانند در کنار هم باشند به شرطی که اکنون هم قوانین الهی را رعایت کنند.

آیات خانوادگی بهشت را به بچه‌ها یادآوری کنید تا بچه‌ها بفهمند چه قدر خداوند نسبت به آنها مهربان است. اگر شاکر می‌شویم، خداوند شکور است و از ما تشکر می‌کند. این مهم است که بچه‌ها نسبت به خداوند خوشبین باشند و از خدا لذت ببرند. ماه رمضان و بهار بهترین زمان است که این لذت را به جان بچه‌ها بنشانیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha