تأکید الوفاق بر ضرورت تحقیق درباره حمله خشونت‌بار به زندانیان عقیده
کد خبر: 3965331
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

تأکید الوفاق بر ضرورت تحقیق درباره حمله خشونت‌بار به زندانیان عقیده

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین به دنبال حمله خشونت‌بار مأموران امنیتی رژیم آل خلیفه به زندانیان زندان مرکزی «جو»، خواستار تحقیق یک نهاد مستقل درباره این اتفاق و پاسخ به خواسته‌ها برای آزادی زندانیان عقیده در این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری منامه پست، پس از آنکه زندانیان زندان مرکزی «جوّ» بحرین توسط نیروهای امنیتی این کشور مورد ضرب و شتم ضرب و شتم قرار گرفتند و به شدت زخمی شدند، جمعیت ملی اسلامی الوفاق از احزاب مخالف حکومت آل خلیفه در بحرین نگرانی شدید خود را نسبت به جان زندانیان عقیده ابراز کرد.

الوفاق مسئولین بحرین به ویژه وزیر کشور را در مسئله حملات روز شنبه نیروهای امنیتی به زندان جوّ  یا اپیدمی کرونا که در زندان‌ها بیداد می‌کند، مسئول جان بازداشت‌شدگان دانست و پاسخی به خواسته‌های مردم برای آزادی زندانیان به عنوان یک حق انسانی و ملی را خواستار شد.

این جنبش با اشاره به اخبار نگران‌کننده‌ای که زندان مرکزی جوّ و به ویژه ساختمان‌های شماره 12 و 13 آن دریافت شده است، گفت: تیم‌هایی از مأموران رژیم آل خلیفه به زندانیان آزادی بیان (فعالان سیاسی) که به دنبال شهادت عباس مال الله یکی از بازداشتی‌ها نسبت به واقعیت بد و تخلفات علیه حقوق زندانیان معترض بودند، حمله کردند.

جمعیت الوفاق خواست که به یك نهاد مستقل و بی‌طرف كه از طرف سازمان ملل متحد تفویض شده است، اجازه داده شود كه حقایق را در مورد آنچه زندانیان تحت آن قرار دارند، تحقیق كند.

این جنبش معارض بحرینی تأکید کرد كه اطلاعات نشان می‌دهد كه نیروهای امنیتی از بمب‌های صوتی استفاده کردند كه باعث ایجاد وحشت شده است، علاوه بر اینکه عده‌ای از زندانیان هم مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند که جراحات خونین بر جای گذاشت و نیروهای امنیتی بقیه بازداشت‌شدگان را هم تهدید کردند.

الوفاق تأکید کرد: این حادثه خطرناک در حالی رخ می‌دهد که مردم بحرین به مدت سه هفته است با برپایی تظاهرات خواستار آزادی زندانیان عقیده به دلیل شرایط نامناسب در زندان‌ها  هستند و اتفاق زندان جوّ، اضطراب و ترس از جان زندانیان را چند برابر می‌کند.

انتهای پیام
captcha