ماه رمضان؛ فرصت بی‌نظیر برپایی نهضت اجتماعی همدلی / پاسخ به حمله تروریستی نطنز ضرورتی حتمی است
کد خبر: 3965310
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
قالیباف در نطق پیش از دستور بیان کرد:

ماه رمضان؛ فرصت بی‌نظیر برپایی نهضت اجتماعی همدلی / پاسخ به حمله تروریستی نطنز ضرورتی حتمی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، ماه رمضان را فرصتی برای خودسازی دانست و گفت: این ماه می‌تواند فرصتی کم‌نظیر برای جامعه پروری و برپایی نهضت اجتماعی همدلی و مهربانی به شمار آید.

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در ابتدای نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 29 فروردین، مجلس شورای اسلامی با تبریک حلول ماه رمضان به مردم ایران، به ویژه مؤمنان و روزه‌داران گفت: ماه رمضان ماه فرصت های بندگی و ماه نزدیک شدن دل ها به یکدیکر است. ماه رمضان همانگونه که می تواند فرصت درخشانی برای خودسازی و نزدیک شدن یکایک ما به خداوند متعال باشد، می‌تواند فرصتی کم نظیر برای جامعه‌پروری و برپایی نهضت اجتماعی همدلی و مهربانی به شمار آید.

وی افزود: مطمئن هستیم ملت مؤمن، مهربان و نوع دوست ایران عزیز با نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در ماه رمضان امسال نیز همانند سال گذشته حرکتی کم‌نظیر و درخشان از جنس مواسات و همدلی رقم می‌زنند. زنجیره محبت و گذشت مثل همیشه یکی از عوامل جلب رضایت و نصرت الهی برای عبور کردن از مشکلات پیش روی ایران عزیز است و به ویژه به عبور کشور از همه گیری کرونا مدد می‌رساند.

قالیباف در ادامه با تبریک روز ارتش به همه دلاورمردان غیور ارتش سرافراز جهوری اسلامی ایران گفت: ارتش با وقف کردن خود در راه آسایش و آرامش و امنیت مردم در همه زمان‌ها شعار «ارتش، فدای ملت» را به طور عینی محقق کرده و تکیه گاهی قابل اعتماد و محبوب نزد ملت شریف ایران است.

وی افزود: در پایان هفته گذشته بار دیگر جوانان دانشمند و خداباور ایرانی مجاهدتی کردند که مایه افتخار ایران عزیز شد. رسیدن به محصول اورانیوم با غنای 60 درصد اتفاقی دوران ساز و قدرت آفرین از لحاظ علمی و فناوری بود که پیام های سیاسی مهمی نیز به همراه داشت.

رئیس مجلس اظهار کرد: دشمنان ملت ایران به فعالیت های تروریستی علیه صنعت هسته ای دل بسته بودند و انتظار داشتند که با اقدامات تروریستی فعالیت هسته ای ایران متوقف و یا بسیار کند شود.

قالیباف بیان کرد: غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در چارچوب ماده 1 قانون اقدام راهبردی آن هم در مدت زمانی بسیار کوتاه نشان داد که فاصله زمانی میان تصمیم گیری و اقدام در صنعت هسته ای کشورمان با همت جوانان دانشمند ایرانی به کمترین زمان رسیده است؛ می توان گفت که امروز ما هر آنچه را اراده کنیم با لطف خداوند متعال در مدت زمان کوتاهی به آن دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: این غنی سازی و این دستاورد مهم به دشمنان ما ثابت کرد که صنعت هسته ای ایران بومی شده است و هر اقدام نسنجیده و هر اعمال فشاری بر عزم ملی ایران برای پیشرفت علمی کاملا بی اثر است و هیچ کس نمی تواند مانع از پیشرفت توقف ناپذیر ایران اسلامی شود.

رئیس مجلس تأکید کرد: غنی سازی 60 درصدی همچنین پاسخی قاطع به طراحی دشمن برای تضعیف دست برتر کشور در فرآیند مذاکرات بود. با اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها قفل های صنعت هسته ای شکسته شد و قدرتی برای تیم مذاکره کننده هسته ای تولید کرد تا بتواند از این ظرفیت برای تحقق هدف رفع کامل همه تحریمها استفاده کند.

وی ادامه داد: در میانه این مسیر دشمن با خرابکاری در نطنز تلاش کرد موضع مذاکراتی ایران را تضعیف و دست مردم ایران را خالی کند اما دستاورد غنی سازی 60 درصدی به طرف مقابل نشان داد که این قبیل اقدامات به جای آنکه به زعم آنها تهدیدی برای فعالیت های هسته ای ایران باشد در عمل به فرصتی کم نظیر برای برداشتن گام های بلندتر در جهت پیشرفت صنعت هسته ای تبدیل شده است.

قالیباف با بیان اینکه دشمنان مردم ایران بارها مسیر تهدید و ارعاب ملت ایران را در چهار دهه گذشته تجربه کرده اند، گفت: آنها هر بار ناکام تر از قبل از ان میدان بیرون آمدند و در عمل تجربه کرده اند که هر توطئه ای ملت ایران را قوی تر می کند. با این وجود آنها همچنان به طراحی و اجرای این قبیل اقدامات ادامه می دهند و مطمئن باشند که هر بار مردم ایران قوی تر و سربلندتر خواهند شد.

رئیس مجلس یادآور شد: البته ضمن تأکید بر بالابردن سطح حفاظتی مراکز هسته ای توسط دستگاه های مسئول بر این نکته تأکید می کنم پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است و در زمان مناسب انجام می شود.

وی اظهار کرد: دشمن در کنار اقدامات تروریستی راهبرد فرسایشی کردن مذاکرات را نیز طراحی کرده است تا بتواند تمام ساختار سیاسی و اقتصادی کشور را به طور کامل معطل مذاکرات بدون هیچ نتیجه عملی کند. آنها می خواهند با فرسایشی کردن مذاکرات خواسته های خود را با ترکیبی هماهنگ شده از فریب و فشار به ایران تحمیل کنند و مانع از دستیابی مردم ایران به اقتصاد بدون تحریم شوند.

قالیباف افزود: راهبرد مذاکرات فرسایشی با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب افشا شد و دشمن باید بداند که مردم و مسئولان در ایران با صدای واحد مبتنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها فقط در صورت انجام تعهدات کامل توسط طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل خواهند کرد. در صورتی که تحریم علیه ایران به طور کامل رفع گردد و آثار اقتصادی ملموس آن راستی آزمایی شود ایران نیز تعهدات خود را عملی می کند.

رئیس قوه مقننه ابراز کرد: در پایان وظیفه دارم از همه مجاهدان صنعت هسته ای ایران اسلامی که این افتخار را برای کشور آفریدند تشکر ویژه کنم و امیدوارم مذاکره کنندگان دستگاه دیپلماسی کشور بتوانند با حفظ اصول از منافع ملت شریف ایران صیانت کنند و در دستیابی به هدف رفع کامل و ملموس تحریم ها موفقیت حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha