وعده قرآنی شهردار بر فراز برج میلاد / حناچی: تلاش می‌کنیم خانه قرآنیان در ماه رمضان افتتاح شود
کد خبر: 3965285
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
به دنبال پیگیری ایکنا؛

وعده قرآنی شهردار بر فراز برج میلاد / حناچی: تلاش می‌کنیم خانه قرآنیان در ماه رمضان افتتاح شود

شهردار تهران شب گذشته ضمن حضور در مراسم جزءخوانی قرآن در برج میلاد، گفت: تلاش می‌کنیم افتتاح خانه قرآنیان در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است اتفاق بیفتد.

به گزارش ایکنا، شب گذشته پیروز حناچی شهردار تهران میهمان مراسم جزء خوانی قرآن کریم بود که با حضور قراء برجسته کشور بر فراز برج میلاد برگزار شد. در این مراسم که سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و جمعی دیگر از فعالان قرآنی حضور داشتند، پس از استماع قرائت‌های ارزشمند صورت گرفته توسط قاریان کشورمان، فعالان قرآنی موضوعات قرآنی شهر تهران را با شهردار تهران در میان گذاشتند.

در ادامه، شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در خصوص این مراسم، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان دوستان زحمت کشیدند و ختم قرآن را در مرتفع‌ترین نقطه تهران در برج میلاد ضبط می‌کنند. این کار قطعاً یکی از کارهای ماندگار است و این لحن خوش و تجوید کامل به یادگار خواهد ماند.

ارسال نشود/ قول قرآنی شهردار تهران بر فراز برج میلاد/ امید به افتتاح خانه قرآنیان در ماه رمضان

حناچی در پاسخ به این سؤال که چه میزان معتقدید مباحث فرهنگی باید در تهران صنف و خانه مستقل داشته باشند و به صورت حرفه‌ای توسط فعالان متخصص همان حوزه مدیریت شوند؟ گفت: بی شک یکی از نقاط تأثیرگذار در کلان‌ شهرهای کشور، توسعه مراکز فرهنگی در حوزه‌های مختلف است. حوزه قرآن، ترویج ادبیات قرآنی و دانش قرآنی نیز طبیعتاً شامل این موضوع است و جزو برنامه‌های ما نیز قرار دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون در این خصوص چه اقداماتی صورت گرفته است؟ گفت: عمده کارهای صورت گرفته در سراهای محلات است. اما امشب به فعالان قرآنی قول دادیم که مکان و امکاناتی ثابت که در طول سال محل اجتماع قرآنیان باشد را فراهم کنیم.  

حناپی در واکنش به این مسئله که پروژه امام هادی(ع) به عنوان خانه قرآنیان و کتابخانه تخصصی قرآن مطرح و ساخت آن انجام شده اما افتتاح آن با مشکل مواجه شده است، در این خصوص چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ عنوان کرد: دستور پیگیری این موضوع را بنا به پیگیری یکی از اعضای شورای شهر داده‌ام. باید تلاش کنیم؛ ما الگویی در نحوه اداره خانه‌های فرهنگی در سطح شهر داریم که این خانه‌ها در عین اینکه جزو املاک شهرداری است اداره آن با هیئت امنایی که ترکیبی از اهل فن همان موضوع است انجام شود. به طور قطع راه‌اندازی خانه قرآنیان هم یکی از مواردی است که وظیفه ماست و منتی در انجام آن نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ماه رمضان امسال شاهد افتتاح خانه قرآنیان خواهیم بود؟ گفت: تلاش می‌کنیم این اتفاق در ماه رمضان که بهار قرآن است بیفتد.

 
خبرنگار زهرا ایرجی
انتهای پیام
captcha