مجموعه خوشنویسی «نون و القلم» منتشر شد
کد خبر: 3965284
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
توسط نشر نیستان

مجموعه خوشنویسی «نون و القلم» منتشر شد

انتشارات کتاب نیستان مجموعه‌ای آموزشی هنری را با عنوان «نون و القلم» منتشر کرد.

آموزش خوشنویسی در «نون و القلم» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «نون و القلم» مجموعه‌ای شش جلدی است که با هدف حفظ میراث ماندگار خط و رواج خوشنویسی به ویژه در میان نوآموزان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به همت سعید نیکخواه آزاد تدوین شده و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: خوشنویسی یا خطاطی، نوشتن همراه با خلق زیبایی است. هنری که به تیمن و تبرک کتابت آیات روشن کلام الهی و روایات نورانی حضرات معصومین(ع)، ساحت قدسی یافته و به عمق ادب و فرهنگ و هنر ایران اسلامی، ساحتی عرفانی. خط، طرز نگارش یک زبان است و هر زبان دریچه‌ای به سوی افق ادب و معارف و علوم یک تمدن. از این رو، حُسن و زیبایی نگارش، آراستن علم و ادب است و تسهیل فهم و درک معانی ژرف و نشانه تکامل و ظرافت آن زبان و فرهنگ. 

محتوای آموزشی این مجموعه نیز هم راستا با کتاب‌های فارسی پایه‌های مقطع ابتدایی انتخاب شده تا آموختن کلمات و املای صحیح آنها، با فراگیری رسم الخط زیبا، همزمان باشد. 

سرلوحه‌های این مجموعه کتاب‌ها بر اساس اصول آموزش علمی و تجربی و هماهنگ با روند تحصیلی دانش‌آموزان طراحی شده، تا دانش‌آموزان هم گام با آموزش دروس خود و انجام تکالیف درسی به این مهارت برسند. این مجموعه مشتمل بر شش جلد کتاب تمرین و تکرار است که با چندین مرحله تمرینات متنوع، دانش‌آموزان را به تبحر و تسلط در زیبانویسی حروف و کلمات منتخب می‌رساند. این کلمات با توجه به سطح آموزشی هر پایه و سیر تکاملی خوشنویسی، انتخاب شده‌اند.

سرلوحه‌های مجموعه «نون و القلم» در قالب خوشنویسی تحریری خط نستعلیق است. طراحی و تألیف این مجموعه، ثمره سال‌ها تجربه سعید نیک‌خواه آزاد در تدریس در پایه‌های مختلف ابتدایی است. 

خوشنویسی این مجموعه را حامد توسلی از مدرسان انجمن خوشنویسان ایران و از معلمان خط مدارس و صاحب آثار و تابلو‌های هنرمندانه قلم زده است.

انتهای پیام
captcha