استقبال از سنت ختم قرآن از افطار تا سحر در اندونزی
کد خبر: 3965197
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

استقبال از سنت ختم قرآن از افطار تا سحر در اندونزی

مسلمانان استان بانتن دراندونزی در ماه رمضان، بر اساس سنتی قدیمی، هر شب قرآن کریم را از افطار تا سحر در مساجد ختم می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، مسلمانان در سراسر جهان ماه رمضان را با خواندن  هرچه بیشتر قرآن برگزار می‌کنند.

اما در استان بانتن اندونزی، نمازگزاران با پیروی از یک سنت قدیمی خواندن بدون وقفه قرآن از پایان نماز تراویح تا سحر، این سنت را به شکل دیگری انجام می‌دهند.

این آیین که به عنوان میکران(مقران) شناخته می‌شود، در بسیاری از مناطق غربی‌ترین استان این کشور یعنی جزیره جاوا مشاهده می‌شود.

اعتقاد بر این است که این رسم از سرنگ، مرکز این استان و یک شهر بندری که قبلاً محل استقرار سلطان‌نشین بانتن بود، در قرن شانزدهم میلادی شکل گرفته است.

در زمان‌های قدیم، مردم با شنیدن صدای تلاوت قرآن از مسجد برای اندازه‌گیری زمان باقی مانده برای سحری استفاده می‌کردند. 

عباس و اعضای خانواده بزرگ وی مسئولیت زمین وقفی به مساحت دو هکتار مسجد قرن شانزدهم و هیئت مدیره مدیریت مسجد را در مورد جوانانی که مایل به شرکت در مراسم تلاوت میکران هستند، بر عهده دارند.

مشخص نیست که این سنت از چه زمانی آغاز شده است، اما احمد فیصل عباس ​​که امور روزانه مسجد جامع بانتن را اداره می‌کند، گفت که مقران در نسل‌های مختلف انجام می‌شده است.

مساجد در این منطقه هشت تا 16 نفر را انتخاب می‌كنند كه به نوبت در طول شب قرآن می‌خوانند و این مراسم فرصتی را برای جوانان فراهم می‌كند تا مهارت‌ها و تسلط خود را در اصول قرائت قرآن نشان دهند.

حکیم 47 ساله گفت: تا آنجا که من می‌دانم این سنت از کودکی وجود داشته است. این سنت به نوعی کسانی را که در میکران شرکت می‌کنند، تشویق می‌کند تا در ماه مبارک تلاوت قرآن را به پایان برسانند و برخی دیگر از مردم می‌توانند در ماه رمضان حداکثر سه یا چهار بار قرآن را به طور کامل بخوانند.

انتهای پیام
captcha