رقابت چهار متسابق در دومین شب از مسابقات قرآن دبی
کد خبر: 3965118
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

رقابت چهار متسابق در دومین شب از مسابقات قرآن دبی

دومین شب از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جایزه دبی با رقابت چهار شرکت‌کننده خارجی مقیم امارات در دبی شب گذشته، 27 فروردین برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البیان، دومین شب از مسابقه جایزه بین‌المللی دبی پنجشنبه شب در سالن هم‌اندیشی فرهنگ و علوم دبی برگزار شد.

امسال این مسابقه با مشارکت اتباع کشورهای عربی و اسلامی و دیگر مسلمانان سراسر دنیا که البته مقیم در امارات باشند، برگزار می‌شود، آن هم پس از اینکه از سوی مقامات ذی‌صلاح کشورشان به عنوان نماینده آنها در مسابقه تأیید رسمی شوند.

در این دور، ایاد شیان، اهل کشور تایوان با مالک محمد عزمی حسونه از اردن، البشیر ابوبکر از نیجر، آدم محمد آدم از چاد در حضور ابراهیم محمد بوملحه مشاور امور فرهنگی حاکم دبی و رئیس کمیته ساماندهی مسابقه جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی و اعضای این کمیته و جمع قابل توجهی از علاقه‌مندان به رقابت پرداختند.

سالم محمد الدوبی، رئیس کمیته بین‌المللی داوری این چهار شرکت‌کننده در شب دوم مسابقه را دعوت کرد و ایمن احمد احمد محمد سعید، عضو کمیته بین‌المللی داوری از متسابقان شروع به سؤال کردن کرد و آن‌ها هم پاسخ دادند.

ایاد شیان، جوان 19 ساله اهل تایوان و مقیم امارات می‌گوید که از چهار سالگی مثل برادرانش شروع به حفظ قرآن کرده و در دوازده سالگی موفق به حفظ همه سوره‌های قرآن شده است.

او که سال دوم رشته فیزوتراپی دانشگاه شارجه تحصیل می‌کند، می‌گوید که برادرانش هم در سال‌های قبل در این مسابقه شرکت کرده بودند و حالا شرایط کرونا و معذوریتی که افراد خارج امارات برای شرکت در مسابقه پیدا کرده‌اند فرصتی برای رقابت محدودتر و شانس برنده شدن بیشتر در این مسابقه ایجاد کرده است.

مالک محمد عزمی حسونه، جوان 16 ساله اردنی نیز پس از شرکت در مسابقه در حاشیه جلسه گفت که به همراه پدرش در این مسابقات شرکت کرده و در واقع یکی از رقبای او پدرش است که در دور پنجم این مسابقات هم موفق به اخذ رتبه شانزدهم جهانی شده است.

او نیز با اشاره به اینکه حفظ قرآن را از پنج سالگی شروع کرده و در دوازده سالگی موفق به حفظ همه قرآن شده است، گفت: حفظ قرآن ذهن را تفویت می‌کند و علاوه بر اینکه به موفقیت در درس و تحصیل کمک می‌کند به زندگی انسان هم برکت و توفیق می‌دهد.

او همه را با هر سن و سال دعوت به حفظ قرآن کرده و گفت: قرآن کریم سلاح امت اسلامی ماست.

در شب اول این مسابقات نیز چهار نفر از کشورهای موریتانی، گامبیا، سودان و کامرون که مقیم امارات هستند، به رقابت پرداختند.

مرکز جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی در شب اول این مسابقات نیز مصحف خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات را معرفی و توزیع کرد که این نهاد مسئول کتابت و چاپ آن طی شش سال اخیر تاکنون بوده و قرار است دو میلیون نسخه از آن در سراسر جهان توزیع شود.

این دوره مسابقات با نام «حمدان بن راشد آل مکتوم» معاون حاکم دبی که در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۰ درگذشت، برگزار شده است و محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر (رئیس مجلس وزیران)، نایب‌رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی برگزار می‌شود که مؤسس و ناظر جایزه بزرگ دبی است.

 شهروندان و افراد مقیم امارات می‌توانند در ایام مسابقه که احتمالا 10 روز به طول انجامد، برای استماع و تلاوت قرآن کریم و بهره‌مندی از فضای برگزاری این مسابقه، با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی به سالن مسابقه بیایند و با حفظ فاصله اجتماعی در مکان‌های مشخص بنشینند.

انتهای پیام
captcha