برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم با عنوان «سی شب سی تلاوت» در منطقه 8
کد خبر: 3964644
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم با عنوان «سی شب سی تلاوت» در منطقه 8

شهرداری منطقه هشت تهران همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت قرآن کریم با عنوان «سی شب سی تلاوت» را در مقبرةالشهدای بوستان فدک در قالب ویژه‌برنامه «ماه خدا، ماه نور» برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با فرارسیدن ماه میهمانی خدا و به منظور گرامیداشت این ماه پرفضیلت، شهرداری منطقه هشت تهران ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، دینی، آموزشی، سلامت و ورزشی را برای تمامی گروه‌های سنی بر اساس شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و عمدتاً به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

مسعود رنجبریان، شهردار منطقه، با اشاره به شعار «ماه خدا ماه نور» درباره اقدامات انجام شده برای استقبال از ماه میهمانی خدا گفت: غباروبی و شستشوی نما و محوطه مساجد منطقه که ازسنت‌های حسنه و دیرینه ماه مبارک رمضان است امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد. همچنین شهرداری منطقه با اجرای تبلیغات محیطی، آذین‌بندی، نورپردازی و نماسازی کالبد و فضا‌های شهری به استقبال این ایام مبارک رفت.

شهردار منطقه انس با قرآن و شعائر دینی و افزایش حس همدلی، توسعه و ترویج سبک زندگی دینی و توجه ویژه به آسیب‌دیدگان بیماری کرونا را از مهمترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان برای شهروندان منطقه ثامن خواند و گفت: تهیه و ارائه بسته‌های معیشتی و بهداشتی به خانواده‌های سادات سالمند و دارای معلولیت، توزیع بسته‌های ارزاق با همکاری گروه‌های جهادی دانش‌آموزی شهرداران مدارس، طرح هر روز یک کار خیر و مشارکت همسایگان در انجام روزانه یک کار خیر، کمک‌های مومنانه به نیازمندان منطقه با همکاری و مشارکت خیرین منطقه، اجرای طرح سفره همدلی به صورت توزیع نان رایگان در میان نیازمندان با همراهی و مشارکت نانوایان منطقه و برگزاری کارگاه مجازی سبک زندگی و روزه‌داری و حجاب زیبا، تقدیر از روزه اولی‌ها، ویژه‌برنامه مادر اسلام در روز وفات حضرت خدیجه(س) ازمهمترین برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

رنجبریان همچنین به سایر برنامه‌ها که به صورت مجازی برگزار خواهد شد نیز اشاره کرد و افزود: برپائی کرسی تلاوت قرآن کریم با عنوان «سی شب سی تلاوت» در مقبره الشهدای بوستان فدک، اجرای طرح سخنرانی، اجرای طرح کتابت قرآن به صورت خوشنویسی با موضوع سوره مبارکه قدر، برگزاری جشن کریم اهل بیت (ع) با حرکت کاروان خودرویی در شب میلاد امام حسن(ع) همراه با اجرای برنامه‌های شاد در محلات، اجرای مراسم شب‌های مغفرت در شب‌های قدر به صورت مجازی همراه با تولید محتوای اعمال و دعا‌های شب‌های قدر، ... برگزاری گردشگری مجازی در قالب معرفی اماکن مذهبی منطقه، اجرای طرح مجله ورزشی ثامن و رینگ خانوادگی به‌صورت مجازی در دو بخش بانوان و آقایان شامل معرفی مشاهیر، قهرمانان و پیشکسوتان منطقه ۸ و شهر تهران و ده‌ها برنامه دیگر از جمله برنامه‌هایی است که برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha