ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 3964614
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در بقاع متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: دفن اموات در بقاع متبرکه‌ای که آرامستان دارند بدون حضور اقوام و آشنایان برگزار می‌شود ضمن اینکه هیچ‌گونه مراسم ترحیم و ختمی در این اماکن برگزار نمی‌شود.

ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در بقاع متبرکه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت مرجع تصمیمات و برنامه‌ها در شرایط فعلی است که دین اسلام به پیروی از راهکارهای عقلی برای حفظ سلامت انسان تأکید دارد و طبیعی است که اجتماعات مذهبی نیز تحت شعاع قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، اوقاف و امور خیریه استان اقدامات متعددی در بقاع متبرکه انجام داده است، ادامه داد: در همین راستا به همه اماکن مذهبی، مساجد و امامزادگان اعلام شده است که برای حفظ سلامت افراد در جامعه از برگزاری مجالس ترحیم خودداری کنند و دفن اموات در بقاع متبرکه‌ای که آرامستان دارند بدون حضور اقوام و آشنایان برگزار می‌شود ضمن اینکه هیچگونه مراسم ترحیم و ختمی در این اماکن برگزار نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم مختلف در بقاع متبرکه و ضدعفونی مستمر این اماکن از سوی اوقاف، بیان کرد: مردم می‌توانند اعمال عبادی خود را در منزل انجام دهند و ادعیه‌خوانی را از طریق نرم‌افزارها و صداوسیما دنبال کنند.

وی با بیان اینکه همه مؤمنان بر اساس تأکید نهادهای ذی‌صلاح موظف به همکاری هستند و باید از برگزاری اجتماعات در مساجد و اماکن مذهبی پرهیز کنند، گفت: ما باید توصیه و هشدار نهادهای بهداشتی و درمانی، نیروهای امنیتی و بزرگان دین را جدی بگیریم.

این مسئول در ادامه به برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: محوریت برنامه‌های ماه مبارک رمضان قرآن است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن‌ کریم در هشت بقعه متبرکه شاخص البرز اشاره کرد.

دشتکی تصریح کرد: جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه بدون حضور زائران و مردم و فقط با حضور تعداد اندکی از خدام بقاع متبرکه برگزار می‌شود و برنامه‌های تدارک دیده شده از طریق کانال‌های مجازی بقاع متبرکه و به‌صورت روزانه در دو نوبت از سیمای البرز در ساعات پس از سحر و ساعت ۱۶ هر روز پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف البرز برگزاری مراسم سخنرانی در بقاع متبرکه توسط ۲۰ مبلغ اعزامی از قم و مبلغان بومی در موضوعات ترویجی را از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف البرز بیان کرد که در قالب طرح ضیافت الهی اجرا می‌شود و گفت: درحال حاضر این سخنرانی‌ها در حال ضبط است.

انتهای پیام
captcha