حال و هوای مسلمانان آمریکای شمالی در آغاز ماه رمضان
کد خبر: 3964194
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

حال و هوای مسلمانان آمریکای شمالی در آغاز ماه رمضان

مسلمانان کانادا و آمریکا با چراغانی خیابان‌ها و تزئین خانه‌های خود فرا رسیدن ماه رمضان را جشن می‌گیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، ماه رمضان از امروز در کانادا آغاز می‌شود. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا شب گذشته در پیامی آغاز این ماه مبارک را به مسلمانان کانادا و جهان تبریک گفت. 

در این کشور، جامعه مسلمانان ایده‌هایی از همسایگان مسیحی خود وام گرفته‌اند و ماه رمضان را با تزئین درختانی به شکل ماه و تهیه تقویم‌های رنگی جشن می‌گیرند.

شبکه سی بی سی در گزارشی از قول اسما مایتا که تقویم‌های ماه رمضان را با شکلات درست می‌کند و از طریق صفحه فیس‌بوک خود می‌فروشد، می‌گوید: بچه‌ها برای شروع این ماه شور و شوق زیادی دارند. آنها جشن‌ گرفتن را دوست دارند اما وقتی ببینند که سایر دوستانشان با این همه چراغ و تزئینات جشن می‌گیرند و آنها چیزی برای جشن خود ندارند، غمگین می‌شوند. بنابر این تهیه این تقویم‌های رنگی، شادی بیشتری به جشن رمضان می‌بخشد.

بازار تزئینات ماه رمضان اخیراً در ایالات متحده و کانادا در حال گسترش است. اخیراً فروشگاه‌های اتسی (Etsy) در سراسر نیویورک به فروش محصولات تزئینی ماه رمضان روی آورده‌اند، اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور نیز به این تجارت روی آورده‌اند. 

فروشگاه‌های Party City ،Crate و Barrel و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور ولمارت Walmart در وب‌سایت خود، بنرها، حلقه‌های گل، چراغ‌ها و دیگر ملزومات رمضانی را به مشتریان مسلمان خود می‌فروشند.

یک کارآفرین مسلمان مستقر در میساسوگای کانادا کسب و کار تولید اسباب بازی‌های بادی و تزئینات با موضوع رمضان را راه انداخته است. در سال 2020، یک آمریکایی سوری‌تبار از نیوجرسی نیز کسب و کار تولید تزئینات مخصوص رمضان راه‌اندازی کرد. 

انتهای پیام
captcha