صدور حکم حبس ابد برای چهار عضو اخوان المسلمین مصر
کد خبر: 3964032
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶

صدور حکم حبس ابد برای چهار عضو اخوان المسلمین مصر

دادگاهی در مصر چهار عضو اخوان المسلمین را به جرم قتل چند نیروی پلیس به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، دادگاهی در مصر، 4 عضو اخوان المسلمین را به حبس ابد، مصادره اموال توقیف شده و پرداخت هزینه‌های دادگاه محکوم کرد. این افراد به ایجاد یک هسته تروریستی با هدف كشتن نیروهای پلیس در استان شرقیه متهم شدند.

در سال 2018، دادگاه جنایی زقازیق مرکز استان شرقیه حکم داد که 11 نفر از اعضای اخوان به جرم قتل 3 پلیس، به اعدام محکوم شدند.

این حادثه به سال 2015 برمی‌گردد که مدیر سازمان امنیت شرقیه اعلام کرد 11 نفر از اعضای اخوان به سمت یک ماشین پلیس تیراندازی کردند که منجر به مرگ سه نیروی پلیس شد.

متهمان به قتل عمد و حمل اسلحه گرم، تحریک علیه پرسنل ارتش و پلیس، هدف قرار دادن آنها و برهم زدن آرامش و امنیت عمومی متهم شدند. آنها تقاضای تجدید نظر در رای دادگاه را کردند و دادگاه تجدید نظر این متهمان را به حبس ابد و توقیف اموال محکوم کرد.

روز گذشته نیز واحد مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در مصر پس از صدور احکام دادگاه علیه ۱۰۳ عضو اخوان‌المسلمین، نام آنها را به فهرست تروریسم افزود. همچنین هفته گذشته دادگاهی در مصر، محمود عزت، قائم‌مقام رهبر اخوان‌المسلمین را در خصوص پرونده معروف به حوادث دفتر ارشاد به حبس ابد محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha