انتشار گزارش تبعیض سازمان مالیاتی کانادا علیه مسلمانان
کد خبر: 3963988
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

انتشار گزارش تبعیض سازمان مالیاتی کانادا علیه مسلمانان

دو نهاد اسلامی در کانادا گزارش مفصلی درباره تبعیض سازمان مالیاتی کانادا علیه مؤسسات اسلامی منتشر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مسلم لینک، شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) و انستیتوی مطالعات اسلامی (IIS) در دانشگاه تورنتو گزارشی را تحت عنوان «سوء‌ظن پنهان: مروری بر حسابرسی‌های سازمان مالیات کانادا از خیریه‌های اسلامی» منتشر کرده است.

این گزارش 94 صفحه‌ای که از سوی دکتر انور ایمون از مؤسسه مطالعات اسلامی و دکتر نادیا حسن از شورای ملی مسلمانان کانادا تألیف شده است، مروری بر تحقیقات قبلی دارد که نگرانی‌هایی را در مورد شیوه‌های ناعادلانه حسابرسی سازمان مالیاتی کانادا (CRA) از مؤسسات خیریه اسلامی به وجود آورده است.

انور ایمون گفت: همزمان که دولت کانادا شروع به مطالعه نژادپرستی هدفمند و تعصب در داخل کشور کرده است، مطالعه ما در یک زمان مناسب انجام شده است. این گزارش چندین ویژگی نگران‌کننده از سیاست‌های دولت و شیوه‌های حسابرسی را نشان می‌دهد که مؤسسات خیریه را هدف قرار داده است. در یک مورد، وضعیت خیریه یک مسجد به دلیل اظهارات گذشته سخنرانان آن لغو شده است.

این مطالعه نگرانی‌های مهمی را ایجاد می‌‌کند که نیاز به مطالعه بیشتر از سوی دانشگاهیان و  داوطلبان و اقدام دولت برای رسیدگی به سوگیری‌های سیستمیک در حسابرسی سازمان مالیاتی  دارد. 

نادیا حسن می‌گوید: ما می‌دانیم که بخش خیریه در قلب بسیاری از گروه‌های جامعه اقلیت در کانادا قرار دارد. همچنین می‌دانیم که سازمان مالیاتی در گذشته به هدف قرار دادن سازمان‌های بومی و گروه‌های زیست محیطی متهم شده است. امیدواریم از طریق این یافته‌ها توجهات را به سوگیری‌های هدفمند و عملکردهایی که منجر به رفتار غیرمنصفانه با بخش خیریه مسلمان کانادا می‌شود، جلب کنیم.

انتهای پیام
captcha