رمضان فرصتی برای جامعه‌سازی است + فیلم
کد خبر: 3963970
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
درس‌گفتار بهار بندگی / 1

رمضان فرصتی برای جامعه‌سازی است + فیلم

نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در آمریکا و کانادا تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی منحصر به فرد نه تنها برای خودسازی، بلکه برای جامعه‌سازی است.

روز هفتم// فیلم | رمضان فرصتی برای جامعه‌سازی است

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رادمرد، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در آمریکا و کانادا در نخستین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای رمضانی «بهار بندگی» که به صورت ویدئویی تهیه شده است، تصریح کرد: رمضان، ماهی برای خودسازی است تا مسلمانان هم خودشان را بسازند و هم بر اساس دستورات الهی جامعه را متحول کنند.

مشروح سخنان حجت‌الاسلام رادمرد در روز هفتم ماه مبارک رمضان از این قرار است:

«بسم الله الرحمن الرحیم. در ابتدا دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان را قرائت می‌کنم: اللهمّ اعنّی فیهِ علی صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.

خدایا یاری کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و شب زنده‌داری و از لغزش‌ها و گناهانش دورم بدار و ذکرت را همواره روزی‌ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.

ماه مبارک رمضان در دین جهان‌شمول اسلام و به خصوص مکتب تشیع، جایگاه بسیار بالا و والایی دارد. ماهی منحصر به فرد نه تنها برای خودسازی، بلکه برای جامعه‌سازی است، دستوراتی که درباره این ماه داده شده و خوشبختانه مسلمانان جهان اهتمام فوق‌العاده‌ای به آن دارند، دستورات ویژه‌ای است و وقتی در آن عمیق شویم، می‌بینیم که ماهی برای خودسازی است تا مسلمانان هم خودشان را بسازند و هم بر اساس دستورات الهی جامعه را متحول کنند.

ما می‌توانیم با توجه به دستورات اسلامی از ظرفیت ماه رمضان بهره‌برداری کنیم. از دستورات بسیار مهمی که در این ماه آمده و در روایت پیامبر اکرم(ص) قبل از ماه مبارک ذکر شده، تمرین کردن برای کسب خلق خوب و ماهی برای گسترش ارتباطات است.

این ماه، فرصت برقراری صله رحم با اقوام و خویشاوندان و ماه خوش‌برخورد بودن است. ماهی برای مهربانی کردن با یتیمان و بی‌سرپرستان، کمک به زیردستان و ماهی برای دور شدن از محرّمات است. وقتی دست، پا، گوش و زبان انسان از محرّمات دوری کند،‌ می‌بینیم که می‌شود از این ماه بهره‌‎برداری کرد و تصویری زیبا از زندگی یک انسان مؤمن و نمونه به جهان نشان داد.

از خداوند متعال می‌خواهیم که در این ماه توفیق انجام دستورات خود را به نحو کامل به ما عنایت بفرماید و ان‌شاءلله در پایان این ماه متوجه شویم که در ما هم تغییراتی ایجاد شده است. تغییر در ما یعنی تغییر در خانواده، تغییر در جامعه و تغییر در بین مردم؛ چه مسلمان چه غیر مسلمان».

رمضان فرصتی برای جامعه‌سازی است + فیلم

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha