روزه‌داری تمرینی برای تقویت اراده انسان در زندگی است + فیلم
کد خبر: 3963952
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
درس‌گفتار تحفه‌های ماه عشق / 4

روزه‌داری تمرینی برای تقویت اراده انسان در زندگی است + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین دادسرشت، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در پاکستان یکی از آثار مهم ماه مبارک رمضان و روزه‌داری را تمرین و تقویت اراده انسان در امور زندگی خواند.

روزه‌داری تمرینی برای تقویت اراده انسان در زندگی است

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن دادسرشت تهرانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در پاکستان در سلسله درس‌گفتارهای رمضانی «تحفه‌های ماه عشق» که به صورت ویدئویی تهیه شده است، یکی از آثار مهم ماه مبارک رمضان و روزه‌داری را تمرین و تقویت اراده انسان در امور زندگی توصیف کرد.

مشورح سخنان حجت‌الاسلام دادسرشت در روز چهارم ماه مبارک رمضان از این قرار است:

«در روز چهارم از ماه مبارک رمضان خدمت سروران دعای این روز را قرائت می‌کنم: اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.

خدایا، در این ماه برای برپا داشتن امرت مرا نیرومند ساز و شیرینی ذکرت را به من بچشان و ادای شکرت را به من الهام فرما و به نگهداری و پرده‌پوشی خودت حفظ بفرما ای بیناترین بینایان.

یکی از آثار مهم ماه مبارک رمضان تمرین و تقویت اراده انسان در امور زندگی است، چون انسان در ماه مبارک باید نیت کند که بعضی امور را ترک کند؛ علی‌رغم اینکه هوا گرم و انسان تشنه است باید استقامت کند، چیزی را نیاشامد و اگر ایام طولانی بود و انسان گرسنه شد، چیزی نخورد و همچنین بقیه مبطلات روزه را رعایت کند.

مسائل مختلفی هست که انسان باید اراده کند که آن را ترک کند و در ایامی که قصد روزه دارد پای اراده خودش بایستد. اگر انسان 30 روز بتواند با اراده قوی روزه‌داری کند، قطعاً بعد از ماه مبارک رمضان می‌تواند بقیه زندگی‌اش با اراده کردن در مسیر رشد و تعالی قدم بردارد و موانع و سختی‌های این راه را یکی پس از دیگری پشت سر گذارد و زندگی موفقی را برای خودش رقم بزند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha