نگرانی مسلمانان استرالیا از افزایش اسلام‌هراسی در ماه رمضان
کد خبر: 3963890
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

نگرانی مسلمانان استرالیا از افزایش اسلام‌هراسی در ماه رمضان

شبکه «ای بی سی» استرالیا گزارشی درباره نگرانی مسلمانان از رفتن به مساجد در ماه مبارک رمضان و انجام اقدامات اسلام‌هراسانه علیه آنان منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، در گزارش شبکه ای بی سی استرالیا آمده است: رهبران مسلمان استرالیا در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز روزه‌داری مسلمانان نسبت به اقدامات اسلام‌هراسانه در این ماه نگران هستند.
 
«علی قدری» مدیر مسجد هلند پارک در بریزبن استرالیا که از قدیمی‌ترین مساجد این کشور محسوب می‌شود، نسبت به تکرار حوادثی نظیر حمله مسجد النور نیوزیلند در سال 2019 هشدار داد و گفت: نمازگزاران مسجد بریزبن معمولاً از سوی خودروهای در حال عبور از مقابل مسجد، با عبارات نژادپرستانه روبرو می‌شوند.
 
مسجد بریزبن تنها مسجد در این کشور نیست که با اقدامات اسلام‌هراسانه مواجه است. بلکه بر اساس پژوهشی که از سوی دانشگاه چارلز استریت انجام شده، فاش شده است که 75 درصد از مساجدی که در این پژوهش مشارکت داشتند بین سال‌های 2014 تا 2019 از حملات نژادپرستانه رنج برده‌اند. این حملات شامل اقدامات تخریبی و حمله به نمازگزاران و یا نوشتن شعارهای نژادپرستانه بر دیوارهای مساجد و هتاکی لفظی یا هتاکی در اینترنت بوده است.
 
قدری در این باره گفت: جنایات ناشی از نفرت به یک امر عادی تبدیل شده و بسیاری از مردم به ویژه زنان محجبه به هنگام خروج از منزل از اینکه مورد حمله نژادپرستان قرار بگیرند، هراس دارند.
 
وی افزود: ماه مبارک رمضان در این هفته آغاز می‌شود و زمانی برای آرامش و عبادت است. اما در رمضان سال 2019 میلادی، مسجد هلند پارک با بدترین حملات روبرو شد و نژادپرستان با نوشتن عبارات توهین‌آمیز و شعارهای نژادپرستانه که به نام عامل حمله به مسجد نیوزیلند نیز اشاره شده بود، موجب ایجاد ترس و وحشت در میان مسلمانان شدند.
 
قدری درباره هتک حرمت‌های دیگر نسبت به مسلمانان نیز گفت: در سال 2017 نیز نژادپرستان با قرار دادن سر خوک خون‌آلود در مقابل در دانشکده اسلامی این شهر موجب ترس و وحشت دانشجویان و خانواده‌های آنان شدند.
 
طبق این گزارش، در ماه رمضان سال گذشته مساجد استرالیا به دلیل شیوع بیماری کرونا بسته شده بود اما امسال با بازگشایی مساجد، بسیاری از مسلمانان از رفتن به مساجد به دلیل بیماری کرونا و همچنین اقدامات اسلام‌هراسانه هشدار می‌دهند.
انتهای پیام
captcha