بیانیه شورای هیئت‌های مذهبی البرز برای تصمیم ستاد کرونا در ماه رمضان
کد خبر: 3963473
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

بیانیه شورای هیئت‌های مذهبی البرز برای تصمیم ستاد کرونا در ماه رمضان

هیئت‌های مذهبی استان البرز از ستاد مقابله با کرونا با توجه به مطالبه عموم مردم انتظار دارد با توجه به تجربه موفق گذشته ضمن تهیه شیوه‌نامه جدید متناسب با شرایط کرونا، فضای برگزاری مراسم‌ معنوی این ماه عزیز را فراهم آورد.

بیانیه شورای هیئات مذهبی البرز برای تصمیم ستاد کرونا در ماه رمضان

به گزارش ایکنا از البرز شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز در خصوص تصمیمات اخیر ستاد کرونا بیانیه‌ای صادر کرده است که متن آن به شرح زیر است:

«مردم شریف استان البرز

سلام علیکم

از روزهای ابتدایی که ویروس منحوس کرونا پای خود را به دنیا و به کشور عزیز ما گذاشت کارشناسان متعددی به بررسی اثرات این ویروس در ابعاد مختلف بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن پرداختند.

بر همگان آشکار است که ویروس کرونا همان اندازه که سلامتی انسان‌ها را تهدید می‌کند روابط اجتماعی، فرهنگی و معنویت آن‌ها را هم تهدید می‌کند.

مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی استان از همان روزهای اول با درک شرایط پیش‌ آمده از سوی این ویروس، همواره در کنار سفیدپوشان عرضه سلامت جامعه به مبارزه پرداختند.

در این میان میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، همچون بقیه کشور، زبانزد عام و خاص شد که تحسین مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر بهداشت را به‌دنبال داشت.

تجربه موفق برگزاری مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌گونه‌ای شد که نه تنها هیچ‌گونه موجی آفریده نشد بلکه باعث فروکش‌کردن این ویروس شد.

مساجد و هیئت‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان با استفاده از تجارب گرانقدر یک سال گذشته خود آماده برگزاری مراسم‌ معنوی این ماه می‌شدند که خبر شوک‌آمیز مبنی بر تعطیلی مساجد و مراسم مذهبی از سوی ستاد منتشر شد و این تصمیم ستاد کرونا موجب ناراحتی مردم ایران شده است.

هیئت‌های مذهبی استان البرز از ستاد مقابله با کرونا با توجه به مطالبه عموم مردم انتظار دارد با توجه به تجربه موفق گذشته ضمن تهیه شیوه‌نامه جدید متناسب با شرایط کرونا، فضای برگزاری مراسم‌ معنوی این ماه عزیز را فراهم آورد.»

انتهای پیام
captcha