مسئولان قرآنی حقیقت وجودی کلام الهی را در جامعه نشر دهند
کد خبر: 3963457
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
امام‌جمعه فردیس:

مسئولان قرآنی حقیقت وجودی کلام الهی را در جامعه نشر دهند

امام‌جمعه فردیس با تأکید بر اینکه متولیان دستگاه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی باید به انتقال مفهوم و پیام اصلی قرآن‌ کریم بپردازند، گفت: نشر حقیقت وجودی کلام الهی باید انجام شود تا این پیام در جامعه انتقال یابد.

مسئولان قرآنی حقیقت وجودی کلام الهی را در جامعه نشر دهند

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی، امام‌جمعه فردیس در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: روح و جان انسان در مسیر پرتلاطم زندگی برای رسیدن به کمال نیازمند بهره‌مندی از معنویت است که قرآن مهم‌ترین منبعی است که می‌تواند انسان را برای رسیدن به این هدف، هدایت و همراهی کند.

وی افزود: قرآن‌ کریم به‌عنوان کلام‌الله براى همه امور زندگى انسان پیام دارد، قرآن خلاصه همه تعاليم انبياست و انسان برای عاقبت‌بخيری هر آنچه را لازم داشته باشد، می‌تواند در اين كتاب بيابد و آنان كه به قرآن تمسک می‌جويند نگرانی برای دنيا و آخرت خود ندارند.

این مسئول با اشاره به تأثیر ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، گفت: ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه به‌صورت مستقیم ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده‌ایم چون قرآن بهترین، سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.

ایمانی با تأکید بر لزوم توجه ویژه دستگاه‌های متولی به برنامه‌های قرآنی، اظهار کرد: در این راستا مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی به تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه بپردازند.

امام‌جمعه فردیس تصریح کرد: متولیان دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی باید به انتقال مفهوم و پیام اصلی قرآن‌ کریم بپردازند. نشر حقیقت وجودی کلام الهی باید انجام شود تا این پیام در جامعه انتقال یابد.

این مسئول با تأکید بر اینکه با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی باید در مسیر تبیین اهداف و مفاهیم قرآنی استان در قالب پویش‌های قرآنی اجرا شود، گفت: تمامی تلاش متولیان قرآنی استان در مسیر اجرای کامل برنامه‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت‌های موجود باشد.

انتهای پیام
captcha