برتری 14 مدرسه البرز در جشنواره کشوری «لاله‌های روشن»
کد خبر: 3962576
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

برتری 14 مدرسه البرز در جشنواره کشوری «لاله‌های روشن»

رئیس اداره فرهنگی ــ هنری آموزش و پرورش البرز گفت: ۱۴ مدرسه این استان با اجرای مناسب برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جشنواره کشوری لاله‌های روشن، موفق به کسب رتبه برتر شدند.

برتری 14 مدرسه البرز در جشنواره کشوری«لاله‌های روشن»

جواد محمدی، رئیس اداره فرهنگی ــ هنری اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: ۱۴ مدرسه این استان با اجرای مناسب برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در طرح لاله‌های روشن، برتر کشوری شدند.

وی افزود: مدارس شاهد شهید علافی‌ها و شهید کلانتری، نرجس یک و شهید غروی از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و مدرسه حضرت مریم از آموزش و پرورش ناحیه دو کرج در این طرح ملی برگزیده شدند.

این مسئول بیان کرد: همچنین مدارس شهید اصغر افضلی، مهدیه، شهید باهنر و شاهد عصمت از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج و شاهد نرجس از آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج، مدرسه آیت‌الله طالقانی و حاج محمد گیوه‌چی از شهرستان اشتهارد، شهید علی‌اصغر دینار از ساوجبلاغ و شهید شهری نیز از آموزش و پرورش نظرآباد به برتری دست یافتند.

محمدی با اشاره به اینکه جشنواره لاله‌های روشن در مدارس به‌دنبال فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت است، اضافه کرد: این جشنواره مجازی در البرز با مشارکت دانش‌آموزان و با رویکرد مقاومت برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی ــ هنری آموزش و پرورش البرز یادآور شد: در این طرح دانش‌آموزان باید نسبت به آنچه که به‌عنوان ارزش از سوی شهیدان قلمداد می‌شود، شناخت پیدا می‌کردند به همین دلیل برگزاری ۱۵ یادواره شهدا در قالب این جشنواره مهم در نواحی و مناطق هشت‌گانه آموزش و پرورش البرز در دستور کاری قرار گرفت.

وی، گلباران مزار شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، اجرای سرود دانش‌آموزی، پخش کلیپ، مرثیه‌‌سرایی، برپایی کافه شهدا، نمایشگاه یادمان شهدا و ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه‌های جشنواره لاله‌های روشن در مدارس این استان برشمرد.

انتهای پیام
captcha