خدمت‌رسانی 200 جهادگر بسیجی در مناطق محروم البرز
کد خبر: 3961897
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

خدمت‌رسانی 200 جهادگر بسیجی در مناطق محروم البرز

رییس بسیج سازندگی استان البرز گفت: ۲۰۰ جهادگر البرزی در قالب۲۰ گروه در تعطیلات نوروزی برای خدمات‌رسانی در مناطق روستایی شهرستان نظرآباد فعال هستند.

خدمت‌رسانی 200 جهادگر بسیجی در مناطق محروم البرز

مهران طیران، رییس بسیج سازندگی استان البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز از فعالیت ۲۰۰ جهادگر البرزی در قالب۲۰ گروه در تعطیلات نوروزی برای خدمات‌رسانی در مناطق روستایی شهرستان نظرآباد خبرداد و گفت: از روز دوم فروردین ماه جاری قرارگاه استانی جهادی در روستای نجم آباد شهرستان نظرآباد راه‌اندازی شد تا در پنج روستای این شهرستان در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: این جهادگران در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، حقوقی، اشتغال، آشپزی، رسانه، پزشکی و آموزشی در روستاهای شیخ‌حسن، حسین‌خانلو، نجم‌آباد، وایبک و قشلاق محمدلو فعال هستند.

این مسئول گفت: جهادگران در عرصه‌های عمرانی در حال نوسازی و مرمت سه خانه محروم در این روستاها هستند ضمن اینکه دو مدرسه روستایی را نیز رنگ‌آمیزی و زیباسازی کرده‌اند.

طیران با بیان اینکه گروه‌های جهادی در عرصه فرهنگی در این ایام متناسب با اعیاد مذهبی و باستانی برنامه‌هایی داشته‌اند، افزود: یک گروه مشاور حقوقی بانوان نیز به منطقه آمده‌اند تا مشاوره‎‌های لازم را به زنان روستایی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه این گروه‌های جهادی تا ۱۴ یا ۱۵ فروردین ماه در این منطقه فعال هستند، گفت: علاوه بر فعالیت‌های مذکور، همزمان با روز نیمه‌شعبان شاهد اجرای رزمایش دیگر مومنانه‌ای بودیم که در این رزمایش ۱۰ هزار بسته معیشتی در استان در مناطق کم‌برخوردار توزیع و با کمک خیران و اصناف نیز ۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان اشتهاردی اهدا شد.

رییس بسیج سازندگی البر در ادامه با بیان اینکه شعار امسال بر محوریت اشتغال و تولید قرار دارد، اظهارکرد: اولویت کاری ما همچون سال گذشته بر محور اشتغال و تولید است همانطور که در سال گذشته ۲۳ کارگاه اشتغالزایی جهادی در استان فعال شد درنظر داریم تا در سال ۱۴۰۰ نیز بر این موضوع متمرکز شویم.

این مسئول اضافه کرد: همچنین درنظر داریم بر موضوعاتی همچون رفع موانع تولید و حمایت از تولیدات، کارگاه‌هایی که به صورت نیمه‌فعال هستند را فعال و از واحدهایی که در فروش محصولاتشان در بازار با مشکل مواجه هستند، حمایت کنیم.

طیران، با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های گروه‌های جهادی البرز حمایت از زلزله‌زدگان سی‌سخت است، گفت: تاکنون سه گروه جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان در آواربرداری و ساخت منازل در این منطقه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: جهادگران البرزی با کمک در آواربرداری منازل آسیب‌دیدگان سی‌سخت کمک‌های زیادی از لحاظ مالی به این افراد می‌کنند به طوریکه حداقل ۲۰ میلیون تومان برای هر صاحب خانه کمک می‌شود زیرا کار آواربرداری را در این منطقه بعضا افرادی با هزینه‌های کلان انجام می‌دهند که با کارهای جهادی در این هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام
captcha