ظهور حضرت مهدی(عج) منوط به تربیت نسل ظهور است
کد خبر: 3961618
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

ظهور حضرت مهدی(عج) منوط به تربیت نسل ظهور است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه ظهور حضرت مهدی(عج) منوط به تربیت نسل ظهور است، گفت: عالمان مهدی یاور باید عمده تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.

ظهور حضرت مهدی (عج) منوط به تربیت نسل ظهور است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انتظار فرج یک فرهنگ است و همه باید با تقویت آموزه‌های این فرهنگ در انتظار حضرت مهدی موعود(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه دعا برای تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان از آموزه‌های ائمه معصومین(ع) است، ادامه داد: فراگیر شدن فرهنگ مهدوی در جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور آخرین منجی عالم بشریت از آموزه‌های دین اسلام و مکتب تشیع هست و از امام رضا(ع) نقل است که برای فرج امام زمان(عج) باید دعا بیشتر باشد.

آل‌هاشم، با بیان اینکه اجر تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی به اندازه یک عمر عبادت است، گفت: خداوند متعال به موسی(ع) فرمود «اگر می‌خواهی ثواب یک عمر عبادت در نامه عملت ثبت شود، مردم را با امام زمانشان آشنا کن».

امام جمعه تبریز اضافه کرد: متن روایت به نقل از مرحوم علامه مجلسی در بحار‌الانوار به این شرح است: امام سجاد(ع) فرمود: «خدا به سوی موسی وحی فرستاد، مرا محبوب مخلوقاتم بکن و مخلوقاتم را هم محبوب من؛ موسی گفت: ای پروردگار، چگونه این کار را انجام دهم؟ فرمود: نعمت‌های ظاهری و باطنی مرا به آنها یادآوری کن تا مرا دوست دارند».

وی گفت: بر اساس این روایت عالمان دین به ۲ دسته قابل تقسیم می شوند؛ عالمانی که مهدی اندیش، مهدی باور و مهدی یاور هستند و عالمانی که چنین دغدغه‌ای ندارند و مهدی اندیشی در سیره علمی و عملی آنها تجلی و نمود چندانی ندارد.

آل‌هاشم در تبیین جلوه عملی دعای فرج با بیان اینکه دعای بدون عمل، بی‌ثمر است و به اجابت نمی رسد، گفت: مهمترین جلوه عملی دعای فرج، زمینه سازی برای ظهور است، لازمه این زمینه سازی هم این است که همانطور که امام زمان(عج) رهبری جهانی است، ما نیز باید از منظری جهانی به این موضوع نگاه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در نگاه اجتماعی اسلام، جامعه جهانی مدّ نظر است، ادامه داد: در تربیت صحیح اسلامی که رسالت اصلی علمای دین است باید هر مسلمان به نحوی تربیت شود که بتواند اسلام خود را در تمام جهان ارائه کند و برای تمام عرصه‌ها خود را مهیا کند، زیرا امام زمان ما، امام تمام زمان‌ها و زبان‌ها و ملیت‌ها است.

وی تأکید کرد: وقتی عالمان دین به عنوان محور امام زمان شناسی و زمینه سازان اصلی ظهور جهانی فراتر از مرزها فکر می‌کنند، حضرت مهدی(عج) را منجی همه جهان می‌بینند.

آل‌هاشم، ادامه داد: در مقابل، کوتاهی در این امر ممکن است ظهور را تا مدت نامعلومی به تأخیر بیندازد، هر چند حتی اگر ما کوتاهی کنیم و این امر را به تأخیر بیندازیم، خداوند در تحقق آن کوتاهی نکرده و اگر تنها یک روز از عمر جهان مانده باشد خداوند حضرتش را ظاهر خواهد ساخت.

امام جمعه تبریز، با تأکید بر اینکه ظهور حضرت مهدی(عج) منوط به تربیت نسل ظهور است، گفت: عالمان مهدی یاور باید عمده تلاش خود را در این راستا به کار گیرند؛ ائمه اطهار (ع) توصیه فرموده‌اند «در آموزش معارف ما اهل بیت به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه منحرفان، زودتر از شما به سراغ آنها بروند».

انتهای پیام
captcha