اجرای برنامه‌های نوروزی در انتظار موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا
کد خبر: 3958103
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

اجرای برنامه‌های نوروزی در انتظار موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: اجرای برنامه‌های نوروزی تنها در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا امکان‌پذیر خواهد بود.

اجرای برنامه‌های نورزی در انتظار موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا

فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: درصدد تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری چهار نوروزگاه در البرز هستیم که در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس زمینه برگزاری چهار برنامه نوروزگاه از جمله جشنواره اقوام ایرانی و گل‌های دیزین، نوروزگاه و جشنواره اقوام ایرانی در مجموعه کاخ مروارید و جشنواره و نوروزگاه در محوطه سایت‌ موزه‌ ازبکی و کاروانسرای ینگی‌امام در دست اقدام قرار گرفته است.

محمدی بیان کرد: اقدامات اولیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آئین گرامیداشت نوروز ۱۴۰۰ در البرز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی‌ با فاصله زمانی و محدودیت تعداد مسافران و گردشگران در حال انجام است که جشنواره اصلی نوروزگاه در مجموعه کاخ‌ مروارید و با همکاری شهرداری برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره اقوام ایرانی از جمله برنامه‌های نوروزی است که پوشش، غذاهای محلی، موسیقی سنتی و ... را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های نوروزی تنها در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا امکان‌پذیر خواهد بود، بیان کرد: بازدید از چهار موزه و ابینه تاریخی از جمله کاخ‌موزه‌ سلیمانیه، سایت‌موزه ‌ازبکی، کاروانسرای ینگی‌امام و آسیاب‌ آبی مهدی‌آباد در طول ایام نوروز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای گردشگران و مسافران مجاز است.

انتهای پیام
captcha