مساجد البرز «همیاران صلح» می‌شوند
کد خبر: 3957900
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

مساجد البرز «همیاران صلح» می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: برای تسهیل در فرآیند حل اختلافات خانواده‌ها از سال ۱۴۰۰ طرح «همیاران صلح» با محوریت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مساجد این استان برگزار می‌شود.

مساجد البرز «همیاران صلح» می‌شوند

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم روحانیون ایجاد آرامش در جامعه است، اظهار کرد: روحانیون در زمینه حل اختلافات مردمی ایفاگر نقشی مؤثر هستند و در این راستا امامان محله همکار در اجرای طرح همیاران صلح در البرز خواهند بود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح با محوریت مساجد و امامان محله، گفت: برخی از مساجد در حوزه مشاوره روانشناختی و مسائل خانواده فعال هستند براین اساس باید به تشریح اهداف و فعالیت‌های این حوزه با تبیین سطح‌بندی مساجد و کارکرد‌های آن‌ها پرداخت.

این مسئول افزود: در راستای اجرای این طرح و ورود امامان محله به عرصه رفع آسیب‌های اجتماعی اقداماتی انجام شده از این‌رو فعالیت امامان محله در عرصه فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد مهم است.

ولائی‌برحق با ابراز تأسف از رشد آمار طلاق در استان، گفت: این موضوع زیبنده نظام اسلامی نیست و باید تلاش کنیم تا با ارائه طرح‌های مثمر و اجرایی‌کردن آن در راستای کاهش آن‌ها گام‌های اساسی برداریم.

وی در پایان با تاکید براینکه با اجرای این طرح درصدد کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل طلاق، هستیم، اظهار کرد: محوریت اجرای این طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات «آشنایی با نهاد خانواده، مهارت گفت‌وگو و حل مسئله، مهارت‌های زندگی و همسرداری و آموزش شیوه‌های حل اختلاف» خواهد بود.

انتهای پیام
captcha