پارک «ایران کوچک» کرج توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود
کد خبر: 3957430
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

پارک «ایران کوچک» کرج توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود

پارک ایران کوچک توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو‌کنفرانس و با حضور محدود مسئولان البرزی به بهره‌برداری می‌رسد.

پارک «ایران کوچک» کرج توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، پیمان بضاعتی‌پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج با اشاره به اینکه پارک ایران کوچک، فردا، ۱۴ اسفند به بهره‎‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این پارک توسط ریاست جمهوری از طریق ویدئو‌کنفرانس و با حضور محدود مسئولان استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: طی سه ماهه گذشته عملیات تکمیل پارک ایران کوچک در سه شیفت کاری انجام می‌شد تا این مجموعه در موعد وعده داده شده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای این پارک، توضیح داد: طی سه سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای این پارک هزینه شده و اگر می‌خواستیم امروز کلنگ ساخت آن را به زمین بزنیم، با احتساب تورم و گرانی تجهیزات باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌کردیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج گفت: ارزش واقعی این پارک هفت هکتاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد المان‌ها و فضاهای ایجاد شده در این مجموعه به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می‌شود که از میان آنها می‌توان به زیستگاه‌های اقوام مختلف ایرانی اشاره کرد.

بضاعتی‌پور تأکید کرد: تمام این زیستگاه‌ها در مقیاس یک دوم و با هنر دست استادکاران استان‌های مختلف ساخته شده تا بتوانیم گوشه‌ای از فرهنگ ساکنان مناطق مختلف کشور در این مجموعه معرفی کنیم.

این مسئول گفت: پارک ایران کوچک ۲۱ فروردین که در تقویم با عنوان روز فرهنگی کرج به ثبت رسیده با حضور شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha