فعالان امور تربیتی سربازان گمنام عرصه تعلیم و تربیت هستند
کد خبر: 3957171
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

فعالان امور تربیتی سربازان گمنام عرصه تعلیم و تربیت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: فعالان امور تربیتی سربازان گمنام و سفیران انقلاب و عرصه تعلیم و تربیت هستند و بی‌منت، خالصانه و صادقانه خدمت می‌کنند.

فعالان امور تربیتی سربازان  گمنام عرصه تعلیم و تربیت هستند

به گزارش ایکنا از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، 12 اسفند در دیدار با کارکنان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز ضمن تبریک فرارسیدن روز و هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار کرد: هفته امور تربیتی فرصتی است برای تقدیر از همه فعالان عرصه تربیت در آموزش و پرورش که خالصانه و به‌صورت گمنام در این عرصه تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: همه ما باید به‌دنبال این باشیم که توجه همه حوزه‌های تصمیم‌گیر را به این امر معطوف و زمینه‌های لازم برای ترسیم، ترمیم و ضرورت جایگاه تربیت اسلامی و امور تربیتی را فراهم کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه فعالان امور تربیتی سربازان و سفیران انقلاب و عرصه تعلیم و تربیت هستند و بی‌منت، خالصانه و صادقانه خدمت می‌کنند، افزود: امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه و میراث‌ گران‌مایه شهیدان رجایی و باهنر است که توسط این دو شهید والامقام برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تأسیس شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این نهاد مقدس خانه و مدرسه دو نقطه کلیدی و اساسی در بایدها و نبایدها و همچنین شناخت مهارت زندگی دانش‌آموزان است و فعالیت‌های پرورشی آن با تأکید بر دستورات الهی و نهضت حسینی و علوی باعث رشد و شکوفایی تربیت اعتقادی دانش‌آموزان می‌شود.

قاسمی یادآور شد: نهاد امور تربیتی از بدو تأسیس تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش‌آموزان داشته و مربیان آن براساس رسالت خویش در جهت پیگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کنند، نقش بسزایی دارند.

وی اضافه کرد: هدف شهیدان رجایی و باهنر از تأسیس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ تشویق و تربیت دانش‌آموزان به سمت آرمان‌های الهی، آموزه‌های دینی و معنوی، حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نهضت نبوی و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و جهت رسیدن به این اهداف گام‌های بلندی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و فوق برنامه در مدارس برداشته شده است.

این مسئول گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی و حیات طیبه دانش‌آموزان سرلوحه کار قرار گرفته شده و مربیان پرورشی برای اجرای این سند ملی آموزش نقش مهمی را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: کیفیت عالی و متعالی فعالیت‌های پرورشی با نگرش به ارزش‌های مذهبی و معنوی بر اساس سیاست‌های انقلاب اسلامی با برنامه‌های هدفمند و نظام‌مند باید در مدارس در حال حاضر در بستر شبکه شاد و مجازی تقویت یابد تا در این شرایط کرونایی موجب آسیب‌های اجتماعی و غافل از تربیت اسلامی دانش‌آموزان نشویم.

قاسمی به خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر مانند پایبندبودن به اصول و احکام الهی، خدمتگزاران صدیق مردم، الگوی کار و تلاش بودن، ساده‌زیست‌ بودن پرداخت و تأکید کرد: این دو شخصیت برجسته نماد علم، عمل و اخلاص بودند.

انتهای پیام
captcha