حفظ ارز‌ش‌های انقلاب وظیفه ما در قبال خون شهداست
کد خبر: 3956960
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

حفظ ارز‌ش‌های انقلاب وظیفه ما در قبال خون شهداست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با تأکید بر اینکه 22 اسفند روز بزرگداشت ارزش‌های انقلاب و تجدید میثاق با شهیدان است، گفت: امروز کمترین وظیفه ما در قبال شهدا حفظ ارزش‌های انقلاب است.

22 اسفند روز بزرگداشت ارزش‌های انقلاب و تجدیدمیثاق با شهیدان است

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، 11 اسفندماه در نشست شورای معاونان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، 22 اسفند را روز بزرگداشت شهدا و تجدید میثاق با شهدا دانست و گفت: شهدا با تأسی از امام حسین(ع)، درس فداکاری، ازخودگذشتگی، شجاعت و شهامت را به ما آموختند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، جان‌فشانی کردند و حماسه‌ای جاودانه آفریدند.

وی هدف از برگزاری بزرگداشت روز شهدا را نهادینه‌ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و ادامه داد: امروز کمترین وظیفه ما در قبال شهدا حفظ ارزش‌های انقلاب و ادامه راه این کبوتران خونین بال است و ترویج ارزش‌های انقلاب، ترویج منش و راه شهدا در جامعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهدافی است که در برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا به آن پرداخته می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: تلاش برای بزرگداشت شهدا باید بسیار عمیق و تأثیرگذار باشد، باید کاری کنیم تا این 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا مناسبتی صرفا کاغذی و درج شده در تقویم نباشد و یاد و خاطره شهدا را برای همیشه در ذهن مردم نهادینه کنیم. امروز اگر برای زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌های انقلاب تلاش نکنیم شرمنده شهدا خواهیم بود.

استفاده از ظرفیت ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی در بزرگداشت روز شهدا

رستمیان در ادامه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ایثارگران و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای بزرگداشت روز شهدا از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: تلاش همه باید برای بزرگداشت روز شهدا باشد. شکی نیست مردم شهید پرور ایران اسلامی به تأسی از وصایای جاوید و ارزشمند امام خمینی(ره) و آموزه‌های مقام معظم رهبری، تجلیل شهیدان و تكریم خانواده معظم شهدا را رسالت خطیر خود در پاسداری از خط سرخ شهادت و ره‌آوردهای شهیدان برای عزت و سربلندی كشور می‌دانند و برای بزرگداشت این روز تلاش خواهند کرد.

پایان بهسازی گلزار شهدای امام زاده محمد(ع)

وی در ادامه با اشاره به پایان بهسازی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع)، گفت: عملیات مرمت و بهسازی این گلزار پایان یافته است و باید هرچه سریع‌تر با هماهنگی‌های لازم و تکمیل کارهای باقی مانده از جمله نصب تصاویر شهدا بر روی مزارها، بتوانیم از این گلزار در آستانه روز شهدا رونمایی کنیم.

این مسئول گفت: گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) کرج چهارمین گلزار بزرگ کشور است، باید تلاش کنیم تا این گلزار و دیگر گلزارها به قطبی فرهنگی برای رجوع مردم تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha