حضور هیئتی از کلیسا در مراسم افتتاح مسجدی در مصر
کد خبر: 3956724
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

حضور هیئتی از کلیسا در مراسم افتتاح مسجدی در مصر

هیئتی از کلیسا با حضور در مراسم افتتاح مسجدی در شهر المحله مصر بر برادری و دوستی میان اسلام و مسیحیت تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «لوما زوما»،  حضور یک هیئت از کلیسا در مراسم افتتاح مسجدی در شهر المحله در استان الغربیه بازتاب زیادی در رسانه‌های مصری داشت.

دانیال عزمی زکی، کشیش کلیسای «الملاک میخائیل» شهر المحله در استان الغربیه مصر از استقبال  هیئتی از کلیسا از همسایگان مسلمان خود و مشارکتشان در افتتاح یک مسجد در این شهر خبر داد.

زکی در گفت‌وگو با تلویزیون مصر تأکید کرد: این اتفاق حکایت دیگری است که دوستی و محبت میان مسلمانان و مسیحیان را به طور کلی در کشور مصر و به طور خاص در شهر المحله ثابت می‌کند و اینکه همه ما با هم برادریم.

مصر، به پایتختی قاهره در شمال شرق آفریقا واقع شده و بر اساس آخرین برآوردها، جمعیتی نزدیک به 104 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند که ۹۰ درصد آن مسلمان و ۱۰ درصد مسیحی‌اند. اقلیتی از شیعیان هم در مصر زندگی می‌کنند که آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست.

بر اساس قانون اساسی مصر، هیچ کدام از قوانین کشور نباید مغایر با شریعت اسلامی باشد. دانشگاه الازهر یکی از قدیمی‌ترین مراکز علمی مسلمانان، در مصر قرار دارد و تأثیر فکری و علمی فراوانی میان مسلمانان داشته است. کلیسای ارتدوکس قبطی اسکندریه مصر نیز رهبری مذهبی ۱۵ میلیون مسیحی را در سراسر جهان به عهده دارد.

انتهای پیام
captcha