پیوند علم و دین از وظایف اساتید در دانشگاه‌های ایران است
کد خبر: 3956695
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور:

پیوند علم و دین از وظایف اساتید در دانشگاه‌های ایران است

حجت‌الاسلام نبوی پیوند علم و دین را از وظایف مهم اساتید در دانشگاه‌های ایران اسلامی دانست و گفت: حضور در نماز جماعت از نشانه‌های عمل‌گرایی و حفظ شعائر اسلامی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک ایام البیض و تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، دانشگاه را محلی مقدس خواند و نقش اخلاقیات استاد را در حفظ فضای دینی و عرفانی دانشگاه بسیار مهم عنوان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با تاکید بر نقش معنوی حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌ها؛ افزود: با یاد و خاطره شهدا در حفظ شعائر اعتقادی، دینی و مذهبی که به عهده همه دانشگاهیان از جمله مسئولان، اساتید و کارکنان است، کوشا و فعال باشید.

وی تاکید کرد: دانشجویان را با خودشان تنها نگذارید چرا که راهنمایی دانشجویان وظیفه است و مکررا آنها را به همنشینی با اساتيد اخلاق مدار توصیه کنید.

حجت‌الاسلام نبوی از نقش بسیار مهم دانشگاه در حفظ ارزش‌ها و مسائل اعتقادی سخن گفت و افزود: اساتید، کریمانه و متواضعانه دانشجویان را رهنمون باشند و بدانند نصایح اخلاقی در یاد و خاطر دانشجویان ماندگار است و به همین دلیل استاد و معلمهمانند پدر هستند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری پیوند علم و دین را از دیگر وظایف مهم اساتید در دانشگاه‌های ایران اسلامی دانست و گفت: حضور در نماز جماعت از نشانه‌های عملگرایی و حفظ شعائر اسلامی است.

نبوی هشدار داد: اساتید نسبت به هجمه‌های فرهنگی و تله‌های دشمنان دین آگاه و هشیار عمل کنند و مراقب فضای مجازی و آثار منفی آن باشند چرا که تبلیغات سوء که علیه دین منتشر می‌گردد شبهه ساز است و الزاما اساتید با علم ،آگاهی و مطالعه نسبت به رفع آن و ارائه پاسخ مناسب به دانشجویان اقدام کنند و سؤالات و شبهات دانشجویان را بی پاسخ نگذارند.

حجت‌الاسلام نبوی در پایان اضافه کرد: اساتید کلاس را دانشجو محور و با بحث و گفتگو با مشارکت فعال دانشجویی اداره کنند و روحیه معنوی دانشجو را با تقویت روحیه خودباوری در آنها ارتقاء دهند تا به امید پروردکار نسل آتی اساتید این مملکت نسلی مومن و اخلاق مدار و مقید به اصول اسلامی نسل دیگر را پرورش دهد و سعادت دنیا و آخرت را برای همگان به ارمغان آورد.

یادآور می‌شود، جلالیان، رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز نیز اظهار کرد: به عنوان یک معلم و یک مسئول وظایف سنگین‌تری در قبال دانشجویان وهمکاران دانشگاه دارم که با توکل به خداوند کریم، با تعامل و هم افزایی دانشگاهیان حفظ فضای معنوی دانشگاه تا کنون به خوبی ادامه پیدا کرده است.

جلالیان افزود: از سال 1395 با پیگیری تسریع در امر تدفین دو شهید عزیز و والامقام گمنام در این دانشگاه، دانشگاه فضایی متفات تر از گذشته را تجربه می کند و هر ساله در مناسبت‌های مختلف با برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی در مزار این شهدای عزیز؛یاد و خاطره آنها گرامی داشته می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور البرز برگزاری مراسم ملی، مذهبی، آئینی و فرهنگی، جشنواره‌ها، نشست‌ها، برپایی نماز جماعت، تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس را از جمله اقداماتی عنوان کرد که به حفظ شعائر اسلام و انقلاب و تحکیم ارتباط حسنه میان اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشگاه می‌افزاید.

انتهای پیام
captcha