ارتقای عیار فنی آثار سومین جشنواره «ترنم آسمانی»
کد خبر: 3956513
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
غلامرضا شاه‌میوه بیان کرد:

ارتقای عیار فنی آثار سومین جشنواره «ترنم آسمانی»

یکی از داوران جشنواره سراسری «آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی» گفت: عیار فنی و هنری آثار سومین جشنواره قرآنی ترنم آسمانی نسبت به دو دوره قبل، بالاتر رفته است.

ارتقاء عیار فنی و هنری آثار سومین جشنواره قرآنی ترنم آسمانی

به گزارش ایکنا، غلامرضا شاه‌میوه‌اصفهانی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در مورد سومین دوره جشنواره قرآنی ترنم آسمانی گفت:‌ شاهد جهش قابل توجهی به لحاظ کیفیت و ارزش هنری آثار در دوره سوم این جشنواره هستیم و می‌توان گفت در این دوره، آثار از لحاظ کیفیت نسبت به دوره‌های قبل 50 الی 60 درصد رشد کیفی داشته‌اند.

شاه‌میوه با اشاره به بالا رفتن عیار فنی و هنری آثار این دوره از جشنواره افزود: جهت‌گیری جشنواره باید به سمتی باشد که آثار تولید شده و برگزیده بیشتر در متن جامعه شنیده شده و از سویی ملودی‌های آن نیز به شکلی باشد که مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نیز باید یاری‌گر عوامل جشنواره بوده و نسبت به پخش عمومی آثار تولید شده اقدام کنند تا این آثار در سطح جامعه، شنونده داشته باشند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با بیان اینکه تولیدات قرآنی باید به ذائقه عمومی جامعه نزدیک شوند، گفت: البته در این راستا لازم به تغییر برخی چارچوب‌های فنی و هنری در این زمینه هستیم.

یادآور می‌شود، سومین جشنواره آواها و نغمات دینی آیات؛ ترنم آسمانی با هدف نشر و اشاعه مفاهیم دینی در قالب هنرهای آوایی و همچنین ارزیابی و رقابت فعالان و گروه‌های همخوانی و همنوایی دینی برگزار می‌شود.

این جشنواره از دو بخش عمومی و ویژه تشکیل شده که تولیدات استودیویی همخوانی قرآن کریم، آکاپلا و تواشیح، انشاد فردی و موسیقایی و کلیپ و نماهنگ با موضوع دوران‌ کرونایی رشته‌های بخش عمومی و جایزه حاج قاسم سلیمانی تک رشته بخش ویژه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha