مقاومت به تجاوز آمریکا علیه محافظان امنیت عراق پاسخ قاطع خواهد داد
کد خبر: 3956415
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
گروه‌های الحشد الشعبی و مقاومت اسلامی عراق:

مقاومت به تجاوز آمریکا علیه محافظان امنیت عراق پاسخ قاطع خواهد داد

گروه‌‌های الحشد الشعبی و مقاومت اسلامی عراق تجاوز آمریکا به مواضع الحشد در مرز میان عراق و سوریه را محکوم و تأکید کردند که به جنایت پلید هدف گرفتن محافظان سرزمین و ملت عراق در برابر تجاوز تروریست‌های ساخته دست وهابیت و آمریکا پاسخ قاطع خواهند داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، گروه‌های الحشد الشعبی و مقاومت عراق در پاسخ به تجاوز آمریکا به مواضع الحشد الشعبی و دیگر نیروهای مسلح عراق در مرز این کشور با سوریه بر حق ملت عراق برای پاسخ مناسب به این جنایت پلید تأکید کردند.

در تجاوز بامداد جمعه، 8 اسفند هواپیماهای آمریکایی به مواضع الحشد الشعبی در منطقه البوکمال در استان دیر الزور در شرق سوریه و هم مرز با عراق بیش از 30 نفر از نیروهای الحشد الشعبی شهید یا زخمی شدند.

کتائب حزب‌الله: عربستان و امارات شریک جنایت آمریکا بودند/بایدن فرقی با ترامپ ندارد

کتائب حزب‌الله عراق بر حق ملت عراق برای پاسخ به تجاوز آمریکا علیه مرزهای عراق با سوریه تأکید کرد.

در بیانیه کتائب حزب‌الله آمده است: پیش از این نیز به دنبال حمله‌هایی که به پایگاه‌های نظامی آمریکا شده بود، درباره توطئه‌ای که برخی طرف‌های داخلی مورد حمایت عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی درصدد اجرای آن هستند، هشدار داده بودیم. این توطئه‌ها برای واداشتن دولت شرور واشنگتن به انجام حمله‌ای علیه مواضع الحشد الشعبی بود.

کتائب حزب‌الله افزود: الحشد الشعبی مدافع وطنش است و ما قاطعانه به مسئولیت خود عمل می‌کنیم، چون از واقعیت نقشه دشمنان آگاهیم و این چیزی است که دولت بایدن را به وحشت انداخته است.

در این بیانیه آمده است: دولت بایدن کورکورانه مرتکب تجاوز تروریستی علیه مواضع رزمندگان الحشد الشعبی در مرز میان عراق و سوریه شد، جنایتی که مغایر با قانون بین‌المللی است و تعرض به حاکمیت عراق محسوب می‌شود.

کتائب حزب‌الله گفت: این حمله وحشیانه‌ای که هواپیماهای جاسوسی آن از پایگاه الظفره امارات برخاسته و با عبور از آسمان عربستان مرتکب این جنایت علیه فرزندان ما شدند، بی‌شک حاکی از این است که سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ملت ما با تغییر دولتش تغییر نکرده است بر خلاف امیدی که فریب خوردگان داشتند و تغییر نقاب‌ها نمی‌تواند چهره پلید آمریکا را پنهان کند.

در این بیانیه آمده است که اگر همکاری یک دستگاه امنیتی عراق با پنتاگون در تجاوز به مواضع الحشد الشعبی ثابت شود یک خیانت است و عاملان آن باید محاکمه شوند.

کتائب حزب‌الله در پایان گفت: ما بر حق مشروع ملت عراق در پاسخ به این عملیات بزدلانه تروریستی و برای گرفتن انتقام خون شهدایمان تأکید می‌کنیم و از نمایندگان شریف پارلمان عراق و احزاب سیاسی می‌خواهیم کاری مؤثر برای بیرون کردن نظامیان اشغالگر آمریکایی انجام دهند و خائنانی را که هم‌دست آمریکا علیه ملت و کشور عزیز عراق توطئه می‌کنند، محاکمه کنند.

شیخ قیس الخزعلی:‌ دولت بایدن در راستای پروژه صهیونیستی عمل می‌کند

شیخ قیس الخزعلی، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق نیز تجاوز آمریکا به مواضع الحشد الشعبی و دیگر نیروهای مسلح عراق را محکوم کرد.

در بیانیه این روحانی عراقی آمده است: ما تجاوز به مقرهای الحشد الشعبی را که مشغول انجام وظیفه حفاظت از مرزهای عراق با سوریه هستند، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این اقدام پست نشان می‌دهد که دولت جدید آمریکا با این سیاست خصمانه خود و تداوم تجاوزگری‌های عمدی در راستای خدمت به پروژه صهیونیستی به بهای عراقی‌ها و خون فرزندانشان کار می‌کند.

الخزعلی گفت: ما تأکید می‌کنیم که خروج نظامیان آمریکا از عراق تنها راه دستیابی به ثبات در عراق است و اراده مردمی و تصمیم سیاسی و قدرت مقاومت ضامن دستیابی به این مهم است.

نجباء: مقاومت پاسخی در خور ملت عراق به این جنایت می‌دهد

مقاومت اسلامی جنبش نجباء عراق نیز گفت: در شرایطی که کشور عزیز عراق با مشکلاتی در سطوح مختلف روبه‌روست، نظامیان اشغالگر آمریکایی همچنان به نقض حاکمیت این کشور ادامه می‌دهند، از  یورش زمینی گرفته تا افزایش سلاح‌های دفاعی در داخل شهرها  و دخالت در مسائل امنیتی و سیاسی و تازه‌ترین آن جنایت پلید حمله به رزمندگان الحشد الشعبی که در مرز برای مقابله با گروه‌های تروریستی ساخته دست آمریکا و وهابیت مستقر هستند که در نتیجه این حمله شماری از آنها شهید و زخمی شدند.

جنبش نجباء تأکید کرد: این جنایت و امثال آن بی‌جواب نخواهد ماند و مقاومت پاسخی مناسب و شدید به این جنایت خواهد داد؛ چنین جرایمی تنها قدرت و اراده مقابله با تروریسم و رویارویی با نظامیان اشغالگر را تا پاکسازی خاک مقدسات از لوث آنها افزایش خواهد داد و عاملان این جنایت، بهای بزرگی پرداخت خواهند کرد و همه کسانی هم که شریک این تجاوز شدند از مجازات در امان نخواهند ماند.

شیخ جواد الخالصی: تصمیم ملت‌های منطقه چیزی جز مقاومت نیست

حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمین شیخ جواد الخالصی از علمای عراق و ائمه جمعه این کشور نیز گفت: تصور می‌شد دولت جدید آمریکا برای اصلاح خرابی‌هایی که دولت سابق به بار آورده است، اقدام کند؛ اما مزدورانی کوته‌ قد، مانع این اتفاق می‌شوند، زیرا به نفع اهداف پروژه صهیونیستی در تسلط بر ظرفیت‌های ملت‌های منطقه نیست؛ اما در نهایت تصمیم قاطع ملت‌های منطقه چیزی جز مقاومت نیست.

انتهای پیام
captcha