هشدار مفتی مصر درباره تشدید یهودی‌سازی در قدس اشغالی
کد خبر: 3956401
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

هشدار مفتی مصر درباره تشدید یهودی‌سازی در قدس اشغالی

شوقی علام، مفتی مصر ضمن محکومیت اقدام نیروهای صهیونیست در جلوگیری از پخش اذان در حرم ابراهیمی نسبت به تحرکات رژیم اسرائیل در خصوص یهودی‌سازی قدس اشغالی هشدار داد.

هشدار مفتی مصر درباره ممنوعیت پخش اذان در جرم ابراهیمی

به گزارش ایکنا به نقل از رأی الیوم، شوقی علام، مفتی مصر اقدام نیروهای نظامی صهیونیست در ممنوعیت پخش اذان در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل در فلسطین اشغالی را که به بهانه برگزاری مراسم یهودی پوریم انجام شد، محکوم کرد.

مفتی مصر در این بیانیه که روز گذشته جمعه، 8 اسفند صادر کرد، با محکومیت تعرض‌های چندباره شهرک‌نشینان اسرائیلی به مساجد فلسطینی به ویژه مسجدالاقصی تصریح کرد: این تجاوزها با چراغ سبز نیروهای نظامی صهیونیست و با حمایت پلیس اشغالگر انجام می‌شود تا یهودیان بدون مزاحمت مراسم خود را در این مکان اسلامی اقامه کنند.

وی افزود: این برنامه‌‌ها نه تنها تنش در فضای مسجدالاقصی را افزایش داده بلکه منجر به انجام مجموعه‌ای از اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها در شهر قدس اشغالی شده است.

مفتی مصر با تأکید بر ضرورت اجرای قوانین بین‌المللی برای توقف اقدامات اشغالگران علیه شعائر دینی در مساجد درباره ادامه طرح‌های صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی قدس و تغییر آثار اسلامی و محو هویت واقعی آن هشدار داد و حفاری‌ها زیر مسجدالاقصی را تهدیدی خطرناک برای این مکان مقدس دانست.

شهرک‌نشینان صهیونیست هر بار بدون توجه به اعتراضات اداره اوقاف اسلامی قدس، با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش می‌برند، این در حالی است که مسئولان «حماس» تاکنون چندین بار درباره هرگونه تعرض صهیونیست‌ها به این مسجد هشدار داده‌اند.

مساحت مسجدالاقصی ۱۴۴ هزار متر مربع است و بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی، سومین مکان مقدس مسلمانان در جهان است. الاقصی در معرض تهاجم مکرر شهرک‌نشینان اسرائیلی قرار دارد که اغلب از باب المغاربه در دیوار غربی مسجد انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha