هدف مشترک در سیاست‌های رؤسای جمهور فعلی و سابق آمریکا
کد خبر: 3956341
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

هدف مشترک در سیاست‌های رؤسای جمهور فعلی و سابق آمریکا

امام جمعه تکاب گفت: بایدن رئیس جمهور آمریکا در ظاهر با سیاست‌های دونالد ترامپ مخالفت است اما در حقیقت همان سیاست را دنبال می‌کند و اصطلاح مکانیسم ماشه ساخته آمریکاست و چنین چیزی در برجام وجود ندارد و آنها برای کنترل افکار عمومی این اصطلاح را ایجاد کرده‌اند.

ارسالی امروز| بایدن سیاست‌های ترامپ را دنبال می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام جمعه تکاب، امروز هشتم اسفندماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع)، فضایل بسیاری دارد، یکی از فضیلت‌هایی که از طرف اهل سنت نیز روایت شده، ولادتش در داخل خانه کعبه است، فضیلتی که به تعبیر بزرگان اهل سنت فضیلة‌الخاصه یعنی منحصر به وجود مبارک آقا امیرالمؤمنین(ع) است. 

وی افزود: حتی انبیا نیز این فضیلت را نداشتند و تولد امام علی(ع) اتفاقی معجزه وار بود به طوری که دیوار خانه کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد مادر علی(ع) ۳ شبانه روز را در داخل کعبه سپری کرد و بزرگان مکه در این سه روز هرچه کردند نتوانستند در کعبه را باز کنند.

رحیمی بیان کرد: در آن زمان چون کعبه محل نگهداری بت‌ها بود، در خانه کعبه را یا برای نظافت باز می‌کردند و یا برای جابه‌جایی بت‌ها و خداوند برای اینکه به همه ثابت کند که جایگاه علی(ع) بالاتر از بت‌ها است، دیوار را شکافت و زمانی که فاطمه بنت اسد بعد از سه روز از کعبه خارج شد، دیوار به حالت اولیه بازگشت.

وی ادامه داد: بعد از اینکه پیامبر(ص) از معراج بازگشت، برخی از اصحاب از او سؤال کردند که خداوند با چه زبانی با شما سخن گفت؟ که پیامبر(ص) در پاسخ فرمود: خداوند با زبان علی(ع) با من صحبت کرد و زمانی که از خداوند پرسیدم که چرا با زبان علی با من سخن می‌گویی، خداوند خطاب کرد که چون عشق و محبت علی در دل تو جاری است و برای اینکه قلبت آرام بگیرد، با زبان علی با تو سخن گفتم.

امام جمعه تکاب در ادامه سخنان خود در رابطه با رفتار امام علی(ع) در داخل خانه با حضرت زهرا(س) و فرزندان خود، گفت: یکی از اصول مسلم معارف الهی بحث احترام به پدر و مادر است و یک دیدگاه اشتباهی که در جامعه رواج پیدا کرده این است که آقایان و خانم‌ها می‌گویند که ما نمی‌توانیم مانند علی(ع) و فاطمه(س) باشیم، درحالی‌که ائمه سفارش کرده‌اند که خودمان را شبیه آن بزرگواران کنیم.

وی گفت: وقتی امام علی(ع) وارد خانه می‌شد، حضرت زهرا(س) را سرورم خطاب و حضرت زهرا(س) نیز خطاب به علی(ع) می‌گفت روح و جانم به فدای تو. همه زن و شوهرها عاشق این جملات محبت آمیز و زیبا هستند بنابراین اولین موضوع که باید دقت کنیم این است که زن و شوهر باید همدیگر را محترمانه صدا کنند.

رحیمی اظهار کرد: پدران قشر زحمت‌کشی هستند که هیچ انتظاری از خانواده خود ندارند، روز ولادت علی(ع)، روز پدر بوده و باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم که انتظار هدیه‌ای از طرف همسر و یا فرزندان خود ندارند و همواره به فکر خدمت به فرزندان و خانواده خود هستند و از خوشحالی خانواده، آن‌ها نیز خوشحال می‌شوند.

اجرای تعهدات پادمانی ایران 

وی افزود: طبق توضیح سازمان انرژی اتمی، ایران با اتخاذ عملکردی دیپلماتیک با تعیین مهلت سه ماهه به آژانس، قرار است مصوبه مجلس را اجرایی کند که تعیین این مهلت موجب نارضایتی مجلس شده و در توضیح سازمان انرژی اتمی آمده که ایران و آژانس تفاهم کرده‌اند که اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به طور کامل متوقف و صرفاً تعهدات پادمانی ایران اجرا شود بر این اساس، طبق قانون مجلس، هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌شود.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: مقصود از تداوم راستی‌آزمایی و نظارت ضروری که در بند ۲ بیانیه آمده، همانطور که در پیوست توافق شرح داده شده، ایران به مدت ۳ ماه اطلاعات برخی از فعالیت‌ها و تجهیزات نظارتی را که در پیوست مشخص شده ضبط کرده و در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نخواهد داشت و اطلاعات منحصراً نزد ایران باقی می‌ماند. چنانچه ظرف ۳ ماه تحریم‌ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می‌گذارد، در غیر این‌صورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بایدن در ظاهر با سیاست‌های دونالد ترامپ مخالفت می‌کند اما در حقیقت همان سیاست را دنبال می‌کند و اصطلاح مکانیسم ماشه ساخته آمریکاست و چنین چیزی در برجام وجود ندارد و آمریکایی‌ها برای کنترل افکار عمومی این اصطلاح را ایجاد کردند. 

رحیمی افزود: رئیس جمهور کنونی آمریکا مایل است از تحریم‌های ترامپ به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کند، نمی‌خواهد آنها را مجانی از دست بدهد و درست است که ترامپ فشارها را به وجود آورد و ادامه داد تا ایران یکسری امتیازات را بدهد لذا بایدن نیز می‌خواهد همین کار را انجام دهد. هدف هر دو رئیس جمهور یکی است بنابراین تنها راه ممکن برای ایران که بتواند آمریکا را وادار کند اقدامی انجام دهد، همین مسیر کنونی است و آن این است که هیچ‌کدام از تعهدات برجامی خود را انجام ندهیم و آمریکایی‌ها بدانند که این مسیر بی‌فایده است.

وی افزود: عدم‌ اجرای پروتکل الحاقی تأثیر مثبتی دارد و اجرای آن طبق چارچوب برجام و جزو تعهداتی بود که ما در این چند سال انجام دادیم، در صورتی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به هیچ‌کدام از تعهدات خود پایبند نبوده‌اند.

انتهای پیام
captcha