توافق هند و پاکستان بر سر آتش‌بس در کشمیر/ استقبال احزاب کشمیری
کد خبر: 3956297
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

توافق هند و پاکستان بر سر آتش‌بس در کشمیر/ استقبال احزاب کشمیری

هند و پاکستان برای اولین بار بعد از دو دهه بر سر آتش بس در منطقه مورد مناقشه کشمیر به توافق رسیدند و این توافق مورد استقبال احزاب کشمیری قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، رسانه‌های پاکستان امروز پنجشنبه، هفتم اسفندماه گزارش دادند که ارتش این کشور با با ارتش هند بیانیه‌ای مشترک منتشر کرده‌اند و بعد از بررسی اوضاع به برقراری آتش بس راضی شدند.

مؤید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان به آناتولی گفت که بیانیه امروز پیشرفت مثبتی است و باید مورد استقبال قرار گیرد. این توافق‌نامه پیروزی تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان است زیرا کشور ما همیشه خواستار پایان دادن به خشونت در مناطق مرزی و کشتار مردم بی گناه است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها (PDP) و کنفرانس ملی (NC)، دو حزب اصلی طرفدار هند در جامو و کشمیر، از اظهارات مشترک مقامات ارتش هند و پاکستان که خواستار رعایت آتش بس از طرفین هستند استقبال کردند.

NC در بیانیه‌ای ضمن امیدواری در مورد پایبندی به این توافق اعلام کرد که این آتش بس به افرادی كه در مرزها زندگی می‌كنند اجازه می‌دهد زندگی عادی خود را با حداقل اختلال و خطر ادامه دهند.

محبوبه مفتی، رئیس حزب PDP نیز در توئیتر اظهار کرد که این بیانیه تحولی بزرگ است. اگر هر دو كشور بخواهند از چرخه بی پایان خشونت و خونریزی در مرزها و جامو و کشمیر جلوگیری كنند، گفت‌وگو تنها راه است.

 

انتهای پیام
captcha