انسان‌سازی بالاترین دستاورد دفاع مقدس بود / منطق و قدرت بیان واقعیت؛ بزرگترین امتیاز سردار شهید سلیمانی
کد خبر: 3955892
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
سردار قاآنی:

انسان‌سازی بالاترین دستاورد دفاع مقدس بود / منطق و قدرت بیان واقعیت؛ بزرگترین امتیاز سردار شهید سلیمانی

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه بالاترین دستاورد دفاع مقدس، انسان‌سازی بود، گفت: اگر آمریکایی‌ها قوه عاقله‌ای داشتند، باید از جنگ و جدال با نظام اسلامی دست برمی‌داشتند، چون هر تهدیدی که کردند، به بهترین فرصت برای ما تبدیل شد.

سردار قاآنی

به گزارش ایکنا، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، صبح امروز در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی ـ بین‌المللی دفاع مقدس، با بیان اینکه اسلام دین مقاومت است، گفت: امروز چند مرحله مقاومت را با افتخار پشت سرگذاشتیم. چون اسلام دین آزادگی است، اما آزادگی از مقاومت حاصل می‌شود و هرکسی که مقاومت نکرد، در هر مرحله‌ای باید ذلیل شود. امروز انقلاب اسلامی در همه دنیا زبانزد دوست و دشمن است، چون آزاده است و فرزندانش آن را از مسیر مقاومت به دست آورده‌اند.

وی افزود: یک مرحله مقاومت در مسیر مبارزه با شاه بود که به انقلاب اسلامی منجر شد. مرحله دیگر مقاومت در مقابل هجمه شرق و غرب در جنگ تحمیلی بود که با مقاومت به دفاع مقدس تبدیل شد. مرحله سوم تلاش برای آموزش درس آزادگی با تبعیت از مکتب امام حسین(ع) به فرزندان معنوی رسول اکرم(ص) در سراسر عالم بود. انصافاً آنها هم خوب شاگردی کردند و امروز علم مقاومت از ایران اسلامی قدم به قدم و با شکستن خاکریزهای مختلف دشمن پیش رفته است و امروز در کرانه‌های دور، فرزندان دلیر شاگرد مکتب رسول‌الله و انقلاب اسلامی، مسیر آزادگی را دنبال می‌کند و برای خود و ملت‌شان تولید عزت می‌کنند.

قاآنی اظهار کرد: همه این مسیرها با زحمت و کار و تلاش همه‌جانبه حاصل شده است و کسانی میدان‌داری کردند که توانستند تابلویی واقعی از مفهوم مقاومت نشان دهند. مقاومت کلیدواژه‌هایی دارد که هر که در سیاست، امنیت و نظامی‌گری می‌خواهد بایستد، از این واژه‌ها باید به خوبی استفاده کند. یکی از هنرها در میدان مقاومت تبدیل تهدید به فرصت است.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها قوه عاقله‌ای داشتند، باید از جنگ و جدال با نظام اسلامی دست برمی‌داشتند، چون هر تهدیدی که کردند، به بهترین فرصت برای ما تبدیل شد. جنگ را به ما تحمیل کردند، اما جنگ بهترین فرصت برای شناخته‌شدن انقلاب و نظام و فرزندانش شد، چون این جنگ با همه جنگ‌ها تفاوت داشت و فرمانده‌اش متقی‌ترین افراد عالم بود.

وی بیان کرد: اگر از ما بپرسند بالاترین دستاورد ما در جنگ چه بود، بدون تردید خواهم گفت انسان‌سازی؛ مقاومت در سراسر عالم، انسان عزیز می‌سازد. واژه دوم زمان‌شناسی است؛ اینکه بدانیم از کجا آمدیم، کجا هستیم و کجا باید برویم و آمریکایی‌ها این را نمی‌فهمند.

قاآنی زبان‌شناسی را کلیدواژه سوم مقاومت خواند و گفت: ما چهار زبان را به خوبی یاد گرفتیم؛ زبان محرومان و مستضعفان، زبان صداقت و منطق، زبان قدرت، اقتدار و عزت و در نهایت اگر نتوانیم سخن‌مان را به طرف مقابل با این زبان‌ها بفهمانیم با زبان روز حرف می‌زنیم و با آمریکا باید با این زبان حرف بزنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: همه این واژگان باید یک عرصه نمایش داشته باشد و شهید سلیمانی شاگرد وارسته مکتب امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که به خوبی این واژگان را در جای لازم در وجودش ترجمه کرد و با استفاده از این زمان‌شناسی و زبان‌شناسی با دشمنش حرف می‌زد. بالاترین قدرت شهید سلیمانی سلاحش نبود، بلکه منطق و قدرت بیان واقعیت به طرف مقابل بود.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی از روز اول حضور در میدان مبارزه به دنبال ایجاد امنیت بود؛ از جمله در 10 سال گذشته که مقابل تروریست‌های گردن‌کلفت دنیا ایستاد. رئیس‌جمهور آمریکا رسماً ترور این مرد عالیقدر را برعهده گرفت، اما کجای دنیا به کسی که نسبت به تروریست بچسبد، این چنین تشییع عظیمی برای او انجام می‌شود؟ بدتر آنکه همه مدعیان حقوق بشر خفه شدند و خیلی از آنها محکوم هم نکردند و این دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم.

قاآنی اظهار کرد: سردار سلیمانی جلودار این روش بود؛ حرف با منطق قوی بیان می‌کرد و وقتی که دشمن این منطق را نمی‌فهمید، خوب می‌دانست چگونه با دشمن صحبت کند. همه ما مسئولیم که این مسیر را به منزله یک مکتب طی کنیم. ما همچنان بر مسیر عزت، آزادگی با حفظ مقاومت در همه زمینه‌ها در مقابل سخت‌ترین دشمن‌ها ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و مسیر مقاومت هر روز قوی‌تر شده است.

وی ادامه داد: اسرائیل فکر می‌کند که می‌تواند مقاومت را ضعیف کند، اما چرا همین الان در حال کشیدن دیوار بتنی به دور خودش است؛ این نشان قدرت است. امریکا هم همینطور روزی که وارد افغانستان و عراق شد، چه وضعی داشت و امروز چه وضعی دارد و جمهوری اسلامی ایران در این فاصله چه وضعی دارد. لذا مقاومت با عزت‌ترین راهبرد بوده و هست و سردار سلیمانی به خوبی توانسته این مسیر را برای دنیا تبیین کند و امروز مقاومت در دنیا همچنان استمرار دارد و همه حاضران در میدان مقاومت به دنبال تفسیر و تعبیر این آیه قرآن هستند که مستضعفان وارثان اصلی زمین هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان تصریح کرد: امروز مقاومت در سراسر جهان زنده است و همچنان که دیدیم، خون شهدای عالی مقام‌مان در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خواهیم دید که چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت، راه قدس را آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha