همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان در نمایشگاه «اسلام و بشریت» قزاقستان
کد خبر: 3955622
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان در نمایشگاه «اسلام و بشریت» قزاقستان

نمایشگاه بین‌المللی عکس «اسلام و بشریت؛ دیروز، امروز و فردا» به مناسبت سی‌امین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در قزاقستان برگزار می‌شود.

همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان در نمایشگاه «اسلام و بشریت» قزاقستانبه گزارش ایکنا، مرکز توسعه گفت‌و‌گوهای دینی و تمدنی «نظربایف» در قزاقستان این نمایشگاه را به مناسبت سی‌امین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان با هدف گسترش مدارا و احترام به ادیان و فرهنگ‌های مختلف و تأکید بر مسئولیت‌ انسان‌ها برای تأمین صلح و امنیت جهانی را برگزار می‌کند.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور این سازمان و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از نهادهایی هستند که در برگزاری نمایشگاه اسلام و بشریت در نورسلطان با مرکز توسعه گفت‌وگوهای دینی و تمدنی نظربایف همکاری می‌کنند.

سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور  با ارسال مجموعه منتخب عکس از هنرمندان کشورمان در برپایی این نمایشگاه همکاری خواهد داشت و برای شرکت علاقه‌مندان در نمایشگاه اسلام و بشریت از هنرمندان ایرانی دعوت کرده است.

اين سازمان همچنین در نظر دارد در حوزه‌های مختلف هنرهای قرآنی در نمایشگاه‌های مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور که از سوی رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، همکاری داشته باشد.

چارچوب موضوعات نمایشگاه اسلام و بشریت، مدارا، وحدت، گفت‌و‌گو، صلح، صراحت و صداقت اعلام شده است و این رویداد از اول مارس 2021 (11 اسفندماه) تا 31 مارس 2021 برابر با 11 فروردین 1400 در کاخ صلح شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود.

موضوعات عکس‌های نمایشگاه نیز شامل «اقبال و تضرع به درگاه خداوند در طول نماز»، «تأثیرات قرائت اذان بر کودکان»، «نیکوبودن اذان»، «غم و اندوه در نماز میت مسلمانان»، «مراسم مقدس ازدواج»، «صدقه و کمک به نیازمندان» و «عید قربان، محبت، مهربانی و وحدت» خواهد بود.

انتهای پیام
captcha