۲۰۰ مسجد البرز میزبان طرح «تلاوت نور» هستند
کد خبر: 3954424
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

۲۰۰ مسجد البرز میزبان طرح «تلاوت نور» هستند

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز از برگزاری طرح تلاوت‌نور در ۲۰۰ کانون مسجد استان به صورت مجازی و حضوری خبرداد.

200 مسجد البرز میزبان طرح «تلاوت‌ نور» هستند

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: فعالیت های قرآنی مساجد در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا با استفاده از فضای مجازی و یا با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

وی طرح «تلاوت‌نور» را یکی از فعالیت های قرآنی شاخص کانون های مساجد دانست و افزود: این طرح به‌صورت روزانه و با تلاوت یک صفحه از قرآن بین صلاتین در مساجد اجرا می شود.

این مسئول، بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره‌مندی از مفاهیم والای کلام الهی را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: تبیین شاخص‌های مسجد تراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، توجه به اصل محوریت و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت‌های قرآنی و ارائه الگوهای مسجد قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این طرح ذکر کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز با یبان اینکه این طرح در 200 کانون فرهنگی و هنری مسجد استان به دو شیوه حضوری و مجازی درحال برگزاری است، گفت: همچنین خانه‌های نور در مساجد استان فعال هستند که با هدف گسترش فعالیت های قرآنی فعالیت می‌کنند و تمام فعالیتشان قرآن محور است.

شکری، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را اولویت کانون های مساجد اعلام کرد و گفت: تفسیر، آموزش قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، حفظ و جلسات قرآنی برای کودکان و نونهالان از جمله فعالیت های خانه های نور در سطح مساجد استان است.

انتهای پیام
captcha