بالاترین سرمایه، امنیت حاصل از خون شهداست
کد خبر: 3950384
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
گزارش ایکنا از آیین تجلیل از مادران شهدا؛

بالاترین سرمایه، امنیت حاصل از خون شهداست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز بالاترین سرمایه و افتخار ما ثبات و امنیتی است که به واسطه خون شهدا، دعای خانواده‌های آنها و هدایت‌های مقام معظم رهبری حاصل شده است.

بالاترین سرمایه امنیت حاصل از خون شهداستبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین سالگرد شهادت شهید اصغر پاشاپور، از فرماندهان دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه با حضور سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه و اقبال شاکری، نماینده مجلس شورای اسلامی عصر امروز ۸ بهمن‌ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
 
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: این امر از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، زیرا فرهنگ ایثار و مقاومت همواره در جامعه اسلامی مورد نیاز است و رمز موفقیت ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن سعی کرد اهداف و آرمان‌های انقلاب را با توطئه‌های گوناگون در نقاط مختلف کشور و همچنین حرکت‌های ضدانقلاب و گروه‌های تروریستی منحرف کند، اما با همین روحیه شهادت‌طلبی موفق نشد.
 
وی افزود: بعد از این دوران، جنگ تحمیلی آغاز شد که اتفاقات آن دوران برای ما الگوی ارزشمندی است. در این دوران تمام مستکبران در برابر ایران ایستادند، اما در اوایل جنگ با وجود اینکه از کمترین امکانات دفاعی و پشتیبانی برخوردار بودیم، در برابر دشمن ایستادیم و تا آخرین روز در مقابل تمام دنیا که به سرکردگی آمریکا با ما مبارزه می‌کردند، ایستادگی کردیم و یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه بیان کرد: آنچه ما را در دوران دفاع مقدس به پیروزی رساند، حضور مردمی رزمندگان از اقشار مختلف بود که به ندای امام خمینی‌(ره) لبیک گفتند و به خاطر رضای خدا در صحنه نبرد حاضر شدند و توانستند بعد از گذشت هشت سال پیروزی را به کشورمان به ارمغان آورند. بعداز دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلفی از جمله فتنه ۷۸ و ۸۸ و اتفاقات سال ۹۶ و ۹۸ با همین روحیه ایثار و شهادت به میدان آمدند و نقشه‌های دشمنان را خنثی و نقش بر آب کردند.  
 
اشتری با بیان اینکه ایثارگری‌های مدافعان حرم متفاوت با تمام عرصه‌های انقلاب بود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، همه باور داشتند که از وطن دفاع می‌شود، اما در رابطه با فضای دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) این باور وجود نداشت و با تشویق همگان همراه نبود. دفاع رزمندگان در سوریه و عراق با اینکه به درخواست دولت‌های آن‌ها و مستشاری بود، برای امنیت کشور آثار بسیاری داشت. شهدای مدافع حرم به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی از این طریق مدافع کشورمان بودند و نقشه دشمنان را که در پی بی‌ثباتی و بی‌امنیتی در ایران هستند، خنثی کردند.
 
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه بیان کرد: سال‌های بسیاری باید سپری شود تا افراد متوجه تلاش‌های شهدا و رزمندگان مدافع حرم و خدمت بزرگ آن‌ها شوند. امروز بالاترین سرمایه و افتخار ما ثبات و امنیتی است که به واسطه خون شهدا، دعای خانواده‌های آن‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری حاصل شده است و نقشه‌های تمام مستکبران دنیا و در رأس آن‌ها اسرائیل، انگلیس و آمریکا یکی پس از دیگری خنثی شدند، بنابراین باید قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم.
 
اشتری با تأکید بر قدردانی از خانواده شهید پاشاپور گفت: حاج قاسم در سوریه چند سردار را تحت فرمان این شهید قرار داده بود و باید به پدر و مادرش درود فرستاد که او را این گونه تربیت کردند و به امام خمینی‌(ره) درود فرستاد که بستر تربیت چنین جوانانی را مهیا کرد. هرجا به جوانان ایثارگر و ولایی تکیه کردیم، پیروز شدیم. اما هرجا از مسیر مکتب حاج قاسم سلیمانی دور شدیم و از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی فاصله گرفتیم و در برابر دشمنان احساس ضعف کردیم، با شکست مواجه شدیم.
 
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنان کوتاهی به زندگی شهید پاشاپور اشاره کرد و گفت: این شهید بسیار زرنگ بود که یک ماه پس از حاج قاسم در این دنیا نبود و به شهادت رسید. باید به او و خانواده گرامی‌اش درود فرستاد و قدردانی کرد که چنین جوانی را تربیت کردند.
 
پناهیان در ادامه به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین به روضه‌خوانی پرداخت و سپس خانواده شهدا از جمله پاشاپور، محمد گنجی، محمد رضایی، مهدی عزیزی، جهانگیر رستمی، سیدحسین میردوستی، محمد پورهنگ، عباس حسینی، محمدهادی ذوالفقاری، جواد تیموری و سیدعلی اصغر حسینی تجلیل شدند.  
 
در پایان نیز صابر خراسانی و احمد بابایی به شعرخوانی پرداختند.
انتهای پیام
captcha