ایجاد شوق به نماز در دانش‌آموزان؛ از رسالت‌های آموزش و پرورش
کد خبر: 3949774
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

ایجاد شوق به نماز در دانش‌آموزان؛ از رسالت‌های آموزش و پرورش

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه جامعه‌ای که با فرهنگ نماز مأنوس باشد اخلاق در آن معنا پیدا می‌کند، گفت: بخشی از رسالت آموزش و پرورش چشاندن طعم نماز به دانش‌آموزان است.

ارسالی/// رسالت ما چشاندن طعم نماز به دانش‌آموزان است

عیسی بابالو، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، ششم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: خداوند نماز خواندن را بر همه ادیان الهی واجب دانسته است و فرموده اگر به دنبال سلامت جسم و روح و روان خود هستید به خواندن نماز اهمیت دهید.

وی افزود: پنج مؤلفه اصلی برای سبک زندگی انسان در قرآن تعریف شده است و اگر خود و جامعه را با این پنج مؤلفه پرورش دهیم جامعه اسلامی و دینی ساخته می‌شود.

این مسئول نخستین مؤلفه‌ سبک زندگی را خدامحوری بیان کرد و گفت: نماز موجب پایش دین می‌شود و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند، چراکه شیطان‌صفتان نمی‌توانند انسان را گمراه کنند.

بابالو تصریح کرد: هرچه نمازخانه‌ها و نمازخوان‌ها بیشتر باشند آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود و این رسالت سنگینی است که بخشی از آن بر عهده آموزش و پرورش است.

وی افزود: کسانی که فردای جامعه ما را می‌سازند و در آن ایفای نقش می‌کنند همین دانش‌آموزان امروز هستند که امیدواریم پیوند مستحکم‌تری میان مدارس و مساجد برقرار شود.

این مسئول با بیان اینکه چنانچه نماز به عنوان ستون دین در فرهنگ فرزندان این جامعه ساری و جاری باشد آن جامعه پیشرفت می‌کند، اضافه کرد: باید جذابیتی ایجاد شود تا فرزندان از سر میل و شوق خودشان به سمت نماز گرایش پیدا کنند.

بابالو اضافه کرد: جامعه‌ای که با فرهنگ نماز مأنوس باشد اخلاق، فرهنگ، نظم و انضباط و حق‌الناس در آن معنا پیدا می‌کند و در این جامعه آسیب‌های اجتماعی به‌شدت کاهش می‌یابد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز در ادامه از برگزاری هشت پیش اجلاس نماز در فضای مجازی برای دانش‌آموزان این استان در بستر شبکه آموزشی شاد خبر داد و یادآور شد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی این است که ببینیم باید چه کاری انجام دهیم تا میل به اقامه نماز و حفظ و ترویج آن در فرزندان ما بیشتر شود و امیدوارم بتوانیم به وظایف خود درباره نماز عمل کنیم و با پیوند بیشتر فرزندان و نماز روزبه‌روز بیشتر شاهد رونق نماز و نمازخانه باشیم.

وی تأکید کرد: رسالت ما چشاندن طعم نماز به دانش‌آموزان به‌ویژه نماز جماعت است، اگر برای دانش‌آموزان این موضوع نهادینه شود که هیچ‌گونه اجباری در کار نیست و دانش‌‍‌آموز از روی اشتیاق به سمت نماز کشیده شود، می‌توانیم به انس بیشتر آنها با نماز امیدوار شویم.

انتهای پیام
captcha