انفجار تروریستی در غرب بغداد/ افزایش تدابیر نظامی برای مقابله با بقایای داعش
کد خبر: 3949657
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳

انفجار تروریستی در غرب بغداد/ افزایش تدابیر نظامی برای مقابله با بقایای داعش

منابع عراقی از وقوع یک انفجار در نزدیکی فروشگاهی در غرب بغداد خبر دادند؛ هم‌زمان ارتش عراق با کمک نیروهای الحشدالشعبی اقدامات خود برای مقابله با بقایای هسته‌های داعش را تشدید کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از سومریه نیوز، منابع عراقی از وقوع یک انفجار در محل فروش مشروبات الکلی در منطقه حی العدل در غرب بغداد خبر دادند. به گفته این منابع، این فروشگاه در زمان وقوع انفجار، تعطیل بوده است.

 

در همین حال یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد تابعیت عاملان انتحاری را که باعث انفجار در میدان الطیران در مرکز بغداد شدند، عراقی اعلام کرد.

یحیی رسول خاطرنشان کرد: ما اطلاعاتی در مورد تصمیم تروریست‌ها برای حمله به مناطقی در بغداد در اختیار داشتیم. تلاش‌های اطلاعاتی، تعدادی از حملات انتحاری را ناکام گذاشت. داعش از برخی مناطق که درمورد آنها نزاع سیاسی وجود دارد، بهره‌برداری می‌کند. منطقه شمال شرق سوریه نیز مقر داعش بوده و عامل تهدیدی برای عراق است.

دستگاه‌های نظامی و امنیتی عراق، درپی انفجار تروریستی اخیر شهر بغداد و حمله شب گذشته عناصر داعش به نیروهای سازمان الحشد الشعبی، طرح‌های گسترده‌ای را در مناطق مختلف این کشور برای مقابله با تروریست‌ها و عملیات پیش‌دستانه علیه آنها به اجرا گذاشته‌اند.

علی الحسینی، از مسئولان ارشد سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق گفت که حمله شب گذشته بقایای گروه تروریستی داعش به یک مقر این سازمان در شرق استان صلاح‌الدین نشان می‌دهد که این گروه حمایت زیادی از خارج گرفته است.

وی تأکید کرد که واحدهای سازمان الحشد الشعبی در استان‌های دیاله، صلاح‌الدین و کرکوک برای مقابله با هرگونه عملیات تروریستی در حالت آماده‌باش امنیتی قرار دارند.

واحد اطلاعات نظامی وابسته به پلیس فدرال عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی دریافت اطلاعات دقیق، بالگردهای هوانیروز عراق توانستند هشت مقر گروه تروریستی داعش در دو منطقه الخیلاویه و الطبج در استان دیاله را منهدم کنند.

«محمد الخفاجی» سخنگوی فرماندهی پلیس استان المثنی نیز اعلام کرد که عملیات پیشدستانه در صحرای استان های الانبار و نجف اشرف تا مرزهای سعودی برای مقابله با هرگونه اقدام تروریستی آغاز شده است.

این طرح‌های عملیاتی درحالی است که نیروهای امنیتی و نظامی عراق به طور گسترده در مناطق مختلف بغداد مستقر شده‌اند و ورودی‌های منطقه امنیتی «سبز» در مرکز بغداد بسته شده و طرح ویژه بازرسی افراد و خودروها نیز در فرودگاه بغداد به اجرا درآمده است.

انتهای پیام
captcha