انتقاد «اتحادیه علمای مسلمان» از مداخله فرانسه در امور مربوط به دین اسلام
کد خبر: 3949634
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

انتقاد «اتحادیه علمای مسلمان» از مداخله فرانسه در امور مربوط به دین اسلام

«اتحادیه جهانی علمای مسلمان» ضمن انتقاد از مداخله دولت فرانسه در دین اسلام، خواستار پرهیز از رفتار دوگانه این کشور در تعامل با ادیان شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» از دولت فرانسه خواست تا از دخالت در امور مربوط به دین مبین اسلام دست بردارد و تعاملش با این دین الهی همانند تعاملش با سایر ادیان باشد.

«علی قره داغی»، دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سند مساجد فرانسوی با اصول اسلام و آزادی عقاید تضمین شده در همه جهان از جمله پاریس در تضاد است».

این اتحادیه که مقر آن در قطر است، از همه علمای فرانسه و جهان خواست که هرگونه نژادپرستی و انواع تبعیض‌های دینی مذهبی علیه اسلام و مسلمانان را رد کند.

در ادامه بیانیه دبیرکل اتحادیه آمده است: دولت فرانسه باید حافظ آزادی‌ عقیده و اصول و ارزش‌های همه ادیان باشد ​​و این امر باید از طریق تفاهم و گفت‌وگوهای آزاد بین دولت و نمایندگان اقلیت مسلمان بدون اجبار و اکراه صورت بگیرد.

اتحادیه علمای مسلمان خطاب به رئیس جمهور فرانسه که به گفته خودش زمان بسیاری را صرف محدود کردن اسلام و مسلمانان کرده است، از وی خواست تا به حقوق بشر و آزادی‌های انسانی پایبند باشد؛ چراکه بر کسی پوشیده نیست که مسلمانان فرانسه بخش مهمی از بافت اجتماعی این کشور هستند.

اتحادیه سازمان همکاری اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر از دولت فرانسه خواست تا به دین اسلام و حقوق مسلمانان احترام بگذارد.

در پایان بیانیه اتحادیه، از مسلمانان فرانسه و ائمه آنها و همه مراکز اسلامی این کشور خواسته شده است تا به شکل متحد عمل کنند و از حقوق خود به روش قانونی دفاع کنند و با سازمان‌های مدنی و حقوق بشر و همه کسانی که در کنار حقیقت و عدالت ایستاده‌اند، همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha