وزیر کشور پاکستان: هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم
کد خبر: 3949515
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

وزیر کشور پاکستان: هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

وزیر کشور پاکستان با رد ادعاهای رهبر جنبش دموکراتیک این کشور گفت که عمران‌خان، نخست‌وزیر به صراحت گفته است اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایکنا به نقل از نیشن، شیخ راشد احمد، وزیر کشور پاکستان با رد ادعاهای مولانا فضل الرحمان، رئیس جنبش دموکراتیک پاکستان(PDM) گفت که عمران خان، نخست‌وزیر به صراحت گفته است اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی شنبه در یک كنفرانس مطبوعاتی گفت: مسئله شناخت اسرائیل مطرح نیست. شیخ راشد همچنین ادعای تغییر موضع نسبت به مسئله خاتمیت نبوت و فروش کشمیر به رقیب این کشور (هند) را رد کرد. وی با ذکر اقدامات دولت برای بین‌المللی كردن مسئله كشمیر، مولانا فضل الرحمن را به استفاده از مسئله اسرائیل، خاتمیت نبوت و كشمیر برای دستاوردهای خرد سیاسی متهم كرد.
 
در پی انتشار اخباری درباره گفت‌وگوهای پشت پرده مقامات پاکستانی و اسرائیلی برای عادی‌سازی روابط، جمعیت علمای مسلمان این کشور، پنجشنبه گذشته یک تظاهرات میلیونی در کراچی ترتیب داد که در آن صدها هزار نفر  شرکت و عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی را رد کردند؛ شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد‌الاقصی و  اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به شرکت‌کنندگان این راهپیمایی، پیام‌هایی ویدیویی صادر کردند. شرکت‌کنندگان با تجمع در اطراف آرامگاه محمد علی جناح، بنیانگذار کشور پاکستان به اقدام احتمالی اسلام‌آباد برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعتراض کردند.

 مقام‌های پاکستان بارها شایعات درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل را تکذیب کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha