استقبال مراکشی‌ها از جلسات قرآن مجازی
کد خبر: 3949486
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

استقبال مراکشی‌ها از جلسات قرآن مجازی

بیماری همه‌گیر کرونا در مراکش موجب شده است که جلسات قرآنی و خطابه‌های دینی که معمولاً در مساجد برپا می‌شد، اکنون در فضای مجازی با استقبال چشمگیری همراه باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از هسپرس، به دلیل شیوع بیماری کرونا در مراکش و ممنوعیت برگزاری کلاس‌های قرآنی و سخنرانی‌ها در مساجد، جلسات قرآنی و سخنرانی‌های مجازی جای خود را به جلسات داخل مساجد داده است که از طریق اپلیکیشن زوم یا سایر برنامه‌های اینترنتی اجرا می‌شود.

حسن بن ابراهیم سکنفل، رئیس شورای علمی منطقه الصخیرات مراکش در این باره گفت: یکی از مهمترین راه‌های آگاهی بخشیدن صحیح دینی، ارائه دروس اخلاقی، سخنرانی‌های مذهبی و جلسات حفظ قرآن در مساجد بود که با حضور چشمگیر مردان، زنان و کودکان برگزار می‌شد. به ویژه جلسات حفظ، قرائت و تجوید قرآن که بسیار مورد استقبال قرار می‌گرفت.

وی افزود: بیماری کووید۱۹ که کل جهان همچنان با آن درگیر است، اداره اوقاف و امور اسلامی را بر آن داشت که بر اساس طرح قرنطینه بهداشتی و به موجب فتوای صادره از هیئت افتای مراکش، مساجد را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا موقتاً تعطیل کند. همین امر موجب شد که جلسات حفظ قرآن مساجد نیز بر اساس قاعده شرعی لزوم حفظ سلامتی انسان‌ها، تعطیل شود.

سکنفل ادامه داد: با وجود این تعطیلی موقت، اما فعالیت‌های علمی مساجد متوقف نشد و به روش دیگری از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیسبوک، واتس‌اپ و یوتیوب، ادامه پیدا کرد.

وی به سایر اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها برای استفاده دیداری و شنیداری کاربران از کلاس‌های قرآنی و سایر جلسات مذهبی اشاره کرد و گفت: سامانه‌هایی برای پخش دیداری و شنیداری کلاس‌های ضبط شده راه‌اندازی شده است که جلسات سخنرانی واعظان مرد و زن و همچنین کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن و حفظ احادیث نبوی و نیز مسابقات از این طریق برگزار می‌شود.

سکنفل در پایان تأکید کرد: این بیماری به ما ثابت کرد که می‌توان هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد و همچنین علما، سخنرانان و اساتید قرآن از این تهدید استفاده کرده و با خلاقیت خود توانستند راه‌های جدیدی برای ارائه مطالب دینی به هموطنان به دست آورند.
انتهای پیام
captcha