رسوایی آمریکا در نقض حریم خصوصی مسلمانان
کد خبر: 3949437
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

رسوایی آمریکا در نقض حریم خصوصی مسلمانان

گفته می‌شود که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات خصوصی جمع‌آوری شده از تلفن‌های هوشمند مسلمانان را از دلالان خریداری کرده و از آنها استفاده غیرقانونی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از NP، بر اساس اطلاعات رسیده از ایالات متحده آمریکا، مؤسسات رسانه‌ای، اطلاعات جمع‌آوری شده از تلفن‌های هوشمند را از واسطه‌ها خریداری کرده و بدون اجازه صاحبان آن‌ها از این اطلاعات سوءاستفاده کرده‌اند.
روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات را خریداری کرده‌اند. همچنین یکی از آژانس‌هایی که از این اطلاعات سوءاستفاده کرده است، آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا بوده است.
رسوایی آمریکا تنها به استفاده غیرقانونی از اطلاعات خلاصه نمی‌شود بلکه روشن شده است که داده‌های اپلیکیشن‌های مورد استفاده مسلمانان نیز به فروش رفته است.
روزنامه نیویورک تایمز همچنین گزارش داد که ارتش آمریکا اطلاعات جمع‌آوری شده از برنامه‌های موبایلی قرآنی و نماز را که مورد استفاده مسلمانان است، نیز خریداری کرده است.
پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده بودند که اطلاعات گوشی‌های هوشمند برای پیگیری مهاجران و تحقیق درباره مهاجران بازداشت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شایان ذکر است که بر اساس قانون سال ۲۰۱۸ آمریکا، استفاده از اطلاعات کاربران تنها با حکم دادگاه امکان‌پذیر است، اما اگر یک شرکت واسطه وارد معامله شود، دیگر نیازی به حکم دادگاه نیست.
انتهای پیام
captcha