آموزش سالانه 500 لرستانی در طرح ملی حفظ قرآن اوقاف
کد خبر: 3948898
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

آموزش سالانه 500 لرستانی در طرح ملی حفظ قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه کلاس‎های طرح ملی حفظ قرآن این مرکز به‌دلیل شیوع کرونا از حضوری به مجازی تغییر یافته است، اظهار کرد: سالانه 500 نفر در سطح شهرهای لرستان در زمینه حفظ قرآن توسط مربیان آموزش می‎بینند.

مصاحبه دریکوند مدیر قرآن اوقاف/// مصاحبه عالی نزاد///تقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایكنا از لرستان، با اشاره به فعالیت این نهاد در زمینه تربیت حافظان قرآن، گفت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن‌ کریم چندین سال است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در لبیک به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، دنبال می‎شود که اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این طرح قرآنی مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه سالانه 500 نفر در سطح شهرهای لرستان در زمینه حفظ قرآن توسط مربیان آموزش می‎بینند، افزود: طرح حفظ قرآن در بقاع متبرکه و مساجد شهرهای خرم‎آباد، بروجرد، کوهدشت، نورآباد و الشتر با مشارکت مربیان حفظ قرآن اجرا می‌شود که در حال حاضر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح به‌صورت مجازی در حال برگزاری است. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: در طرح حفظ مجازی قرآن که با همکاری نیلوفر سپهوند از حافظان کل قرآن در مهدیه مرتضوی خرم‎آباد در حال اجراست، قرآن‌آموزان از سراسر استان در حفظ جزء 30، حفظ یک تا 30 جزء قرآن به‌صورت تلفنی آموزش‌های لازم را دریافت می‎کنند.

دریکوندی با اشاره به بخشی از مشکلات مربیان حفظ قرآن که زیر نظر اوقاف و امور خیریه در زمینه طرح ملی حفظ قرآن در مساجد و بقاع متبرکه فعالیت می‎کنند، اضافه کرد: حق‌الزحمه این مربیان در مقابل کاری که انجام می‎دهند خیلی کم است؛ با توجه به اینکه اوقاف لرستان درآمد لازم را ندارد و تعداد موقوفات قرآنی در استان انگشت‌شمار است، پرداخت حق‌الزحمه این مربیان به‌صورت توافقی انجام می‌شود. مربیان به‌خاطر اهمیتی که برای فعالیت‌های قرآنی و خدمت به قرآن قائل هستند، بدون هیچ اعتراضی همکاری خوبی با این مرکز دارند که امید است خیرین و واقفان در حوزه وقف برای قرآن وارد شوند تا بتوانیم شاهد فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha