مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3938367
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در البرز برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به آغاز ثبت‌‌ نام مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در این استان، گفت: مرحله آموزشگاهی این مسابقات قرآنی نیمه دوم آذرماه جاری در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی البرز برگزار می‌شود

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از آغاز ثبت‌‌ نام مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کروناویروس و تعطیلی آموزش حضوری مدارس، مسابقات مرحله آموزشگاهی قرآن دانش‌آموزی نیز در فضای مجازی برگزار می‏‌شود.

وی افزود: پس‌ از پایان مرحله ثبت‌‌ نام از دانش‌‌آموزان و فرهنگیان، مرحله آموزشگاهی این مسابقات در نیمه دوم آذرماه جاری برگزار و معاونان و مربیان پرورشی مدارس اقدام به شناسایی و انتخاب دانش‌آموزان و فرهنگیان جهت شرکت در مرحله شهرستانی این مسابقات قرآنی می‎کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا، وضعیت شرکت در مسابقات تفاوت دارد و به‌صورت آنلاین و یا ارسال صوت است و داوران از طریق فضای مجازی به داوری می‌پردازند، اضافه کرد: از اواخر سال گذشته تاکنون با وجود اینکه مدارس غیرحضوری بود، به‌وسیله برنامه شاد و فضای مجازی که کلاس‌های آموزشی در آن شکل‌ گرفته است نه‌ تنها در مسابقات قرآنی بلکه در برنامه‌های فرهنگی توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی به‌دست بیاوریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به کسب عناوین برتر توسط دانش‌آموزان البرزی در مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی طی سال گذشته، گفت: امیدواریم امسال شاهد حضور چشمگیر دانش‎آموزان در این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز باشیم که در این راستا اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری مجازی مسابقات قرآن دانش‌‌آموزی انجام گرفته است.

فهمیده گفت: این مسابقات در حوزه قرآن در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و کل قرآن و تفسیر و در حوزه عترت در رشته‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و در حوزه نماز در رشته‌های اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha