البرز 93 معلم شهید تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3937654
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

البرز 93 معلم شهید تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با تأکید بر اینکه باورهای دينی دانش‌آموزان از طريق مشاهده رفتارهای عينی معلمان، تقويت و توسعه می‌يابد، گفت: این استان در دوران دفاع مقدس ۹۳ معلم و ۳۷۶ دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است.

البرز 93 معلم شهید دارد

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پروش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: آموزش و پرورش سنگ زيربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سياسی و فرهنگی هر جامعه است.

وی افزود: بررسی عوامل مؤثر پيشرفت و ترقی جوامع پيشرفته نشان می‌دهد كه همه اين كشورها از آموزش و پرورش توانمند و كارآمد برخوردار بوده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه دوران شكوفایی و درخشش ملت‌ها با رشد و پويایی نظام‌های آموزشی مقارن بوده است، گفت: پويایی و تحول آموزش و پرورش منوط به سياستگذاری، برنامه‌ريزی، تصميم‌گيری و سازماندهی دقيق در ساختار اجتماعی مدارس و از طريق معلمان محقق می‌شود.

قاسمی با توضیح اینکه برای اينكه كودک يا نوجوان را به انجام دادن عملی ترغيب كنيم بايد ترتيبی بدهيم كه او بتواند شخصی را كه از نظر او مهم يا محبوب است در حال انجام دادن آن عمل مشاهده كند، افزود: بانفوذترين و محبوبترين فردی كه می‌تواند در اين مرحله حساس به كودک كمک كند، معلم است؛ به همين جهت دانش‌آموزان معلم را به عنوان يک اسوه می‌پذيرند و از رفتار، گفتار و اخلاق خوب و بد او سرمشق می‌گيرند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با تأکید بر اینکه باورهای دينی دانش‌آموزان از طريق مشاهده رفتارهای عينی معلمان، تقويت و توسعه می‌يابد، گفت: با توجه به اهميت فرهنگ ايثار و شهادت در ايجاد، تثبيت، تكامل و پيشرفت انقلاب اسلامی، بايد تلاش کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنیم و بهترين محل برای اين امر آموزش و پرورش و بهترين مجری، معلم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه البرز در دوران دفاع مقدس 93 و 376 دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: آموزش و پرورش البرز برای آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با شهدا و فرهنگ شهادت برنامه‌های متنوعی دارد؛ به‌عنوان مثال دانش‌آموزان این استان با هدف توجه به شهیدان و خانواده معزز آنها و آشنایی با فرایند پژوهش در طرح شهیدپژوهشی شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: همچنین دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جشنواره‌ها با محوریت شهید و شهادت، برگزاری مسابقه کتابخوانی و انشاءنویسی با موضوع شهادت، برگزاری اردوهای راهیان‌نور و گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که با این هدف برای دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha