آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی در البرز
کد خبر: 3936435
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی در البرز

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز، اول آذرماه همزمان با سراسر کشور در البرز اجرا و کسب‌وکار‌های غیرضروری به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند.

آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز ، اول آذرماه همزمان با سراسر کشور در البرز به اجرا در می‌آید و کسب‌وکار‌های غیرضروری به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند.

بر اساس این طرح تردد در هر 24 ساعت در شهر‌های نارنجی، ۵۰۰ هزار تومان و شهر‌های قرمز یک میلیون تومان جریمه دارد و در شهر‌های قرمز تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک(ضروری) تعطیل خواهند بود.

همچنین فعالیت‌ها و کار واحدهای تولیدی مهم که با معیشت و زندگی مردم سر و کار دارند ادامه خواهد داشت و تست مثبت‌ کرونا هم در صورت رعایت نکردن قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‎شوند.

استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرتردد در همه شهرها در همه وضعیت‌ها الزامی است و متخلفان برابر مصوبات ستاد ملی جریمه خواهند شد.

یک سوم کارکنان در وضعیت زرد و در وضعیت نارنجی تا یک دوم کارکنان، باید در اداره‎ها حضور داشته باشند. در شهرهای با وضعیت قرمز، تمام مراکز آموزشی به طور کامل تعطیل و تمام کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود.

همچنین منع تردد از ساعت ۹ شب، مخصوص خودروهاست و شامل عابران پیاده نیست. فعالیت تاکسی‎های اینترنتی در زمره حمل و نقل عمومی قرار دارد و مشمول ممنوعیت نخواهند شد.

اگر کارگران برای رفتن به محل کار، نیاز به خروج از شهر داشته‎ باشند، تردد آن‎ها با هماهنگی ناجا و ارائه اسناد بلامانع خواهد بود و لیست خودروهای مشاغل ضروری از طریق فرمانداری‎ها به راهور اعلام خواهد شد تا شاغلان آن‎ها اعمال قانون نشوند.

رفت و آمد مشاغل هماهنگ شده از جمله خبرنگاران، با هماهنگی فرمانداری‌ها و راهور اقدام می‌شود، لذا جریمه شامل آنها نخواهد شد.

همچنین کاسبانی که در زمره گروه اول مشاغل باشند، شامل محدودیت و ممنوعیت در وضعیت‌ها نخواهند شد.

انتهای پیام
captcha