مدارس صدرا در تربیت دینی و معرفتی پیشرو هستند
کد خبر: 3924724
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

مدارس صدرا در تربیت دینی و معرفتی پیشرو هستند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز با تأکید بر اینکه مدارس صدرا در تربیت دینی و معرفتی پیشرو هستند، گفت: فراگيری علم، تنها هدف و انگيزه تحصيل در دبيرستان‌های صدرا نيست، بلكه حفظ و تقويت روح ايمان و خدا‌باوری در كنار فراگيری علوم مختلف، هدف نهايی اين مدارس است.

مدارس صدرا در تربیت دینی و معرفتی پیشرو هستند

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمد معینی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز، یکم مهرماه در حاشیه افتتاح دبیرستان پسرانه صدرا در کرج، رویکرد مدارس صدرا در پرورش فکری و روحی نسل جوان استان را خوب و مثبت ارزیابی کرد، گفت: مدارس صدرا واحدهای آموزشی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی هستند که در زمینه تحصیل علوم و معارف اسلامی و تربیت دینی و معرفتی پیشرو هستند.
وی به اهداف تشكيل مدارس صدرا اشاره و تصريح كرد: فراگيری علم، تنها هدف و انگيزه تحصيل در دبيرستان‌های صدرا نيست، بلكه حفظ و تقويت روح ايمان و خداباوری در كنار فراگيری علوم مختلف، هدف نهايی اين مدارس است.
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انقلابی و متخصص، از نیازهای ضروری است و مدارس صدرا مکان مناسبی برای رسیدن به این اهداف است، افزود: به لطف خدای متعال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرایط، امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برای تحصیل دانش‌آموزان علاقه‌مند به معارف اسلامی در سازمان تبلیغات اسلامی فراهم است و جوانان ما باید از این فرصت و امکانات بهره ببرند.
این مسئول با بیان اینکه دشمن در راستای كم‌رنگ كردن محتوای اسلام در جامعه در حال تلاش است و راه‌اندازی مدارس صدرا نيز راهکاری برای تقويت بنيه علمی در چار‌چوب اسلام است، گفت: با توجه به هجمه دشمنان اسلام به افكار و انديشه‌های نسل جوان و نوجوان و تلاش برای گسترش فرهنگ‌های غلط و بی‌هويت كردن جوانان، وظيفه ماست كه با برنامه‌ريزی دقيق و حساب شده، فرزندان ايران اسلامی را با فرهنگ قرآن و عترت بيش از پيش آشنا كرده و آنان را در مقابل اين هجمه‌ها مقاوم كنيم.
معینی با تأكيد بر اينكه بايد جوانان را برای حضور در اين مدارس دعوت و ترغيب كرد، افزود: بايد تلاش كنيم تا جوانان در اين مدارس حضور يابند و انگيزه‌های مهم تشكيل چنين مدارسی به جامعه انتقال داده شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه تأسیس این مدارس در استان نسبت به گذشته رشد فزاینده‌ای داشته است، گفت: رشد کمی و کیفی مدارس صدرا نیاز به حمایت و هم‌افزایی مسئولان استانی و آموزش و پرورش و اداره کل تبلیغات اسلامی استان دارد.

انتهای پیام
captcha