زنگ ایثار در مدارس البرز نواخته شد
کد خبر: 3924641
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

زنگ ایثار در مدارس البرز نواخته شد

زنگ ایثار با شعار«ما مقاوم هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در مدارس استان البرز نواخته شد.

زنگ ایثار در مدارس البرز نواخته شد

به گزارش ایکنا از البرز، فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز، یکم مهرماه در آیین نواختن زنگ ایثار در مدارس البرز گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای یادآوری رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگانی است که عزت و اقتدار این کشور مدیون آنهاست.
وی بر ترویج فرهنگ شهادت و ایثار دربین دانش‌آموزان تاکید کرد و یادآورشد: اگر ما در امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم مدیون خون پاک شهدا هستیم.
این مسئول گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لایه‌های مختلف جامعه می‌توان بر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی فائق آمد و همین موضوع نشان می‌دهد که مسئولان دستگاه‌ها وظیفه‌ای مهم در برابر توسعه فرهنگ دارند.
فهمیده اضافه کرد: زنگ ایثار یکی ازبرنامه‌هایی است که امسال با توجه به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دراستان البرز برگزار شد که باردیگر اعلام کنیم ما ملت امام حسینیم.
وی بیان کرد: باید بتوان این مجاهدت‌ها را به روش‌های مختلف و البته جذاب که مرتبط با رده سنی دانش‌آموزان باشد به نسل جدید معرفی کرد تا بدین وسیله دانش‌آموزان شهدا را به عنوان الگوی زندگی خود بشناسند و برگزینند.
این مسئول عنوان کرد: امروز میثاق‌نامه دانش‌آموزان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس نیز قرائت شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: دانش‌آموزان البرز امروز همه ندای لبیک یا خامنه‌ای سر می‌دهند تا بگویند همه سرباز ولایتند.
وی افزود: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به ما نشان داد یک انسان چقدر می‌تواند بزرگ و فراتر از ظرف‌های زمان و مکان در قلب همه مردم جا شود.
فهمیده تاکید کرد: ما قصه شجاعت، ایمان و دینداری شهید سلیمانی را برای دانش‌آموزان این سرزمین بازگو می‌کنیم تا همه راه این سردار سرافراز اسلام را ادامه دهند و سرباز وطن باشند.
امروز زنگ ایثار و مقاومت با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در دو هزار و ۷۸۳ مدرسه استان البرز نواخته شد.

انتهای پیام
captcha