مرحله نهایی مسابقات جامعه قرآنیان کرج برگزار می‌شود
کد خبر: 3924160
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

مرحله نهایی مسابقات جامعه قرآنیان کرج برگزار می‌شود

مرحله نهایی مسابقات جامعه قرآنیان کرج با حضور ۲۳ شرکت کننده،‌ جمعه، 4 مهرماه برگزار می‌شود.

مرحله نهایی مسابقات جامعه قرآنیان کرج برگزار می‌شود

حمیدرضا نظری، مسئول روابط عمومی جامعه قرآنیان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: قرآن به عنوان آخرین نسخه حیات‌بخش زندگی بشری برای انسان تجویز شده است تا انسان با قرائت، حفظ و انس با آن تمام دردهای اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود و جامعه را درمان کرده و به‌وسیله آن شفا پیدا کند.

وی با بیان این‌که انسان می‌تواند با تمسک به قرآن‌کریم و عمل به آموزه‌های نورانی آن، خود را از یوغ طاغوت نفس و طاغوت‌های زمان نجات دهد، افزود: به همین دلیل قرائت قرآن اهمیت پیدا می‌کند، تا جایی که خداوند متعال در آیه 20 سوره مزمل «...فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ؛پس هر آنچه برای شما امکان دارد قرآن بخوانید...» قرآن‌کریم تاکید و امر به قرائت قرآن می‌کند.

این مسئول با تأکید براینکه باید با تمسک نظری و عملی به قرآن‌کریم، روح آلوده به تعلقات و شهوات نفسانی خود را جلا دهیم، گفت: قرآن تنها به‌عنوان یک برنامه و دستور العمل زندگی برای مسلمانان نیست، بلکه برای عموم بشریت است؛ با تمسک به حبل‌الله و عروه‌الوثقی ثقلین می‌توان کشتی پرتلاطم جامعه بشری را از گزند طوفان‌های سهمگین فتنه‌های آخرزمانی به ساحل امن الهی رهنمون ساخت.

نظری در ادامه از برگزاری مسابقات جامعه قرآنیان کرج خبرداد و گفت: مرحله مقدماتی سومین دوره این مسابقات روز جمعه، 28 شهریور ماه با حضور 60 متسابق برگزار شد و در نهایت 23 نفر، یک نفر در رده نونهالان، 20 نفر در رده نوجوانان و دو نفر در رده پیشکسوتان به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

مسئول روابط عمومی جامعه قرآنیان کرج تصریح کرد: متسابقان در مرحله نهایی مسابقات،‌ جمعه، 4 مهرماه در رشته قرائت تقلیدی با هم رقابت می‌کنند و داوری نیز توسط استاد حاج هادی محمدی فروزان (قاری بین‌المللی قرآن) و حاج علی اکبر حنیفی(داور بین‌المللی قرآن) انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات از ساعت 16 الی 18 در حسینه قافله اربعین واقع در کرج- میدان طالقانی- بعد از چهارراه- پلاک 27 برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha