اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3923670
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف البرز برگزار می‌شود

مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم در البرز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف البرز برگزار می‌شود

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم بعدظهر امروز، جمعه، 28 شهریور با حضور مسئولان البرزی در البرز برگزار می‌شود.
وی افزود: یکی از وظایف مهم این سازمان، اجرای برنامه‌های مسابقات قرآن‌کریم در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی است.
این مسئول بیان کرد: امسال همه فعالیت‌های کشور تحت شعاع ویروس کرونا قرار گرفت و بر اجرای برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه نیز تأثیر گذاشت، به گونه‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در سال‌جاری برگزار نشد.
دشتکی با اشاره به مسابقات قرآنی امسال در مرحله استانی، افزود: در این دوره از مسابقات، 150 شرکت‌کننده به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد 59 نفر آقا و 91 نفر خانم هستند.
مدیرکل اوقاف البرز گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات در بخش بانوان، ۲۷ شهریور برگزار شد و در بخش آقایان نیز امروز، 28 شهریور از ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن اجتماعات امامزاده طاهر(ع) کرج در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، هم‌سرایی، هم‌خوانی، تفسیر قرآن‌کریم و تفسیرعمومی قرآن‌کریم آغاز و تا 16 عصر ادامه داشت.
این مسئول بیان کرد: در این مرحله از مسابقات در بخش آقایان در رشته قرائت یک نفر، ترتیل یک نفر، حفظ ۲۰ جزء یک نفر، حفظ کل یک نفر، اذان یک نفر و دعاخوانی یک نفر و در بخش بانوان، قرائت یک نفر، ترتیل یک نفر، حفظ ۲۰ جزء یک نفر، حفظ کل یک نفر و دعاخوانی یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری این دوره از مسابقات در آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.
دشتکی در پایان با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 12 داور، 6 داور«بخش بانوان» و 6 داور«بخش آقایان» را داوری می‌کنند، گفت: مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات اوقاف در البرز با رعایت کامل موازین و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha